Инвестират ли работодателите в обучение на служителите си?

Повечето работодатели са до болка наясно колко е трудно да създадеш конкурентна, високоефективна компания/организация в динамичните условия, които т.нар. "информационна ера"поднася непрекъснато. Само че в този процес не са сами. Зад тях стоят тези, които случват нещата всеки ден – служителите, т.е. хората, на които разчитат и в същото време се грижат. Или поне така би трябвало да се случва. А част от грижата означава тези хора да израстнат като професионалисти и като личности.

Инвестиция в обучение Да ходиш на работа и да се справяш с рутинните задължения съвсем не е достатъчно, за да израстнеш. Неслучайно в последните години изразите "учене цял живот”, "продължаващо обучение" и т.н. придобиват смисъл за все повече работещи. Независимо от натовареното ежедневие много хора проявяват хъс за увеличаване на знанията – готови са да посещават вечерни, съботно-неделни курсове, да четат в "свободното"време, да се специализират в различни области.

И тъй като изобщо не е лесно да съчетаваш работа и учене, обикновено имаш нужда от помощ от работодателя, най-често изразяваща се в морално поощрение, малко време и не твърде скъпо финансово вложение. От което компанията в никакъв случай не губи. Всъщност инвестицията в обучение означава не разход на време и средства, а спечелване на удовлетворен и признателен служител, внасяне на добри практики в работния процес, генериране на повече конструктивни идеи, постигане на по-голяма ефективност на работата и т.н.

За съжаление, много, и от разнообразни сфери, са работещите, които никога не са били обучавани на работното си място. Още повече са тези, които още от първия ден са принудени сами да "намират"начина за справяне с работата. Само че без свежи знания, т.е. обучения, много малко бизнеси могат да прогресират. Комуникационни умения, лидерски качества, търговски умения, обслужване на клиенти, компютърна грамотност... това са само малка част от постижимите по този начин компетенции. И то не само за новопостъпилите неопитни служители и не само понякога.

  • Отговори
    Брой
  • Да, случва се понякога
    123
    18,92 %
  • Да, само на новопостъпилите
    119
    18,31 %
  • Не, всеки сам се спасява, важното е работата да е свършена
    225
    34,62 %
  • Не, това са излишни разходи на време и пари
    89
    13,69 %
  • Не знам, мен никога не са ме обучавали
    94
    14,46 %