за повече информация:
0886 696 275
П В С Ч П С Н
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
  • Над 3000 ученици се включиха в кампания на Samsung за професионално ориентиране

    петък, 27 юни 2014
    Приключи първият етап от кампанията Trends of Tomorrow 2014 на Samsung и JobTiger, която се занимават с професионалното ориентиране на ученици
     

    София – 27 юни 2014 г. – Преди броени дни приключи пролетната кампания на програмата Samsung – Trends of Tomorrow, която се срещна с ученици от 29 училища в страната, за да поговори с тях за бъдещата им професия и да сподели последните тенденции от пазара на труда.

    Четвъртото издание на програмата на Samsung стартира през април с отворен клас във Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън” в София. За последните няколко месеца бяха проведени общо 36 подобни срещи в с учениците от 10-ти и 11-ти клас в София, Видин, Пазарджик и Велико Търново.

    За да бъде интересно и полезно в часа на Trends of Tomorrow, специалистите по човешки ресурси на JobTiger адаптираха специален личностен тест, чието решение подчертава силните качества на учениците, дава им насока кой тип професии биха били най-подходящи за тяхната личност и в каква среда те ще чувстват най-добре. Подчертано внимание е отделено на специфичните дигитални умения, необходими за успешното изпълнение на определените професии. В рамката на програмата до края на 2014 г. всеки ученик има възможност лично да обсъди резултатите от теста си с кариерен консултант от JobTiger.

    Тестът „Коя е моята професия?“ е адаптиран по проучването на известния психолог и специалист по кариерно консултиране Джон Холанд. Според този модел хората се стремят към такава среда, която отговаря на тяхната личност и им дава възможност да изразят най-пълноценно своите способности, умения, интереси, ценности и желани роли. Разграничени са шест основни типа личности в съответствие с методите им за действие в обществото, отразяващи основната им ориентация: реалист, изследователски, артистичен, социален, предприемчив и конвенционален. Всеки човек се характеризира с един доминантен или комбинация от два или три от шестте типа.

    В пролетната кампания на Trends of Tomorrow бяха попълнени онлайн 3241 теста от хора на възраст между 14 и 25-годишна възраст от цялата страна.

    Най-често срещаният доминантен тип, независимо дали самостоятелно или в комбинация с друг, е реалистичният тип личност. 968 участника от всички попълнили са реалисти. Основните характеристики на този тип личност са искреност, насоченост към материалните неща, упоритост и практичност. Те са здравомислещи, пестеливи на емоции, издръжливи и силни.

    Следващата най-силно представена група са хората със социален тип личност, 809 на брой. Най-подходящите професии за тях са тези, свързани с обучение, вдъхновение, подпомагане и лекуване. Тези хора са услужливи и състрадателни по природа, отговорни и помагащи.

    Артистичен, изследователски и предприемчив тип са сравнително еднакво представени (около 400 човека за всеки от трите типа), а най-рядко се среща конвенционалният тип личност, само 241. Това са хората с умения да организират и проследяват. Най-подходящи професии за тях са например счетоводител, финансист, данъчен инспектор, секретар, асистент.

    „Резултатите от теста, който правим, нямат претенции да бъдат представителни или да служат за генерални заключения. Основната цел на инициативата Trends of Tomorrow е да дадем насока на тези млади хора накъде да поемат, кои са най-силните им черти, кои професии биха им се отдавали най-много. Най-полезно за тях е да ги насочим към знанията, които ще са им най-необходими за тези професии, за да използват времето в училище да ги натрупат и да бъдат добре подготвени за своето щастливо бъдеще”, заяви Нели Малакова, старши специалист „Подбор“ в JobTiger.

    Вторият етап от кампанията стартира през септември, като предстоят срещи в още 4 града на страната – Ловеч, Хасково, Сливен и Шумен.

    Личностният тест, които подпомага младите хора в избора на професия, е достъпен на страницата на JobTiger https://jobtiger.tv/trendsoftomorrow, както и в страницата на кампанията Trends of Tomorrow във Фейсбук: https://www.facebook.com/SamsungTrendsBG?ref=br_tf.

    За Samsung Electronics Co. Ltd.
    Samsung Electronics Co. Ltd. е световен лидер в технологиите, който разкрива нови възможности за хората навсякъде. Ние преобразяваме света на телевизорите, смартфоните, личните компютри, принтерите, фотоапаратите, домашните електроуреди, LTE системите, медицинските уреди, полупроводниците и LED решенията чрез постоянни нововъведения и открития. За нас работят 286 000 души в 80 страни, а годишните ни продажби са 216,7 млрд. долара (274,4 млрд. лв.). За да откриете повече, моля, посетете www.samsung.com

    За JobTiger
    JobTiger е HR компания и кариерен сайт. Компанията стартира през 2000 г. като оператор на първия кариерен сайт в България. Фирмата предлага и развива нови възможности на пазара на труда в България с твърдото убеждение, че всеки може да изгради кариера, чрез която да реализира своя пълен потенциал. След повече от 13 години опит и международно ноу-хау JobTiger има над 26 000 клиента и контакт с повече от 290 000 търсещи работа в цяла България – от студенти и талантливи млади хора до опитни професионалисти и мениджъри.