за повече информация:
0886 696 275
П В С Ч П С Н
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
  • Работодатели от „Тракия икономическа зона“ обявиха кампания за привличане на кадри

    вторник, 06 декември 2016
    PCD
     
     
    JobTiger, Тракия икономическа зона и община Пловдив започват стратегическа кампания за привличане на таланти

    Стратегическа инициатива за наемане на работници за индустрията в „Тракия икономическа зона“ /ТИЗ/ от населени места с висока безработица извън област Пловдив обявиха пет индустриални компании. Кампанията започва с Монтана, Ловеч, Сливен, Бяла Слатина и Стамболийски и ще продължи с други 15 града в страната и чужбина.

    Над 5000 работници са необходими на предприятията в ТИЗ през 2017 г., съобщи инж. Пламен Панчев, председател на клъстер „Тракия икономическа зона“. В тази цифра се включват приблизително: 600 специалисти с висше образование и 1000 средни специалисти.

    За да посрещнат растящата нужда от кадри, едни от най-големите инвеститори в страната като Сенсата Технолоджис България, АББ България, Белла България, Кауфланд България и Либхер Хаусгерете - Марица се обединиха около концепцията за търсене на кадри не само от цялата страна, но и от чужбина. Компаниите имат и подкрепата на община Пловдив и Клъстер Тракия икономическа зона.

    Инициативата започва с информационна кампания, като свободните позиции в Пловдив се обновяват постоянно на уеб сайта на инициативата – http://plovdiv.careerdays.bg/, обясни Светлозар Петров, управител на JobTiger. Информационни дни на кариерата са следващата стъпка, като работодателите ще представят, както отворени позиции в предприятията си в региона на Пловдив, така и възможностите и условията за трудова миграция и ще могат да се срещнат с местните общности, за да инициират процеса по подбор на персонал.

    Първият етап ще обхване следните градове: Монтана, Ловеч, Сливен, Бяла Слатина и Стамболийски. Градовете са избрани на база ниво на безработица, налични квалификации у безработните лица и потенциал за преместването им в Пловдив. Община Пловдив от своя страна има готовност да осигури достатъчно места в училищата и детските градини за записване на децата при преместване на цели семейства, допълни Стефан Стоянов, заместник-кмет “Образование и бизнес развитие”. „Пловдив се наложи като индустриален лидер в страната и продължава да привлича нови инвестиции от цял свят. Ние в Пловдив работим по различни програми, които подпомагат образователната система, включително програма за дуално обучение, чрез образователно-индустриален борд, инициатива на община Пловдив, Министерство на образованието и науката, Индъстри Уоч и Тракия икономическа зона. Целта ни е да помогнем на образователната система да се реформира по-бързо и да подготвим повече квалифицирани кадри. Тези процеси отнемат повече време, затова подкрепяме инициативата за привличане на таланти в региона и сме готови да работим за това.“

    В Тракия икономическа зона е изготвен и проект за жилища за индустриални работници, допълни инж. Пламен Панчев.

    Програмата цели да насочи вниманието към регион Пловдив и възможностите за работа и живот там. През последните години Пловдив се наложи като индустриален лидер в България, а Тракия икономическа зона се превърна в една големите индустриални зони в Югоизточна Европа. Постоянно навлизащите нови инвеститори имат нужда от допълнителен човешки капитал и от привличане на таланти. Заплащането в редица сектори вече е атрактивно не само за страната, но и за чужбина. Затова вторият етап на кампанията ще обхване Молдова, Украйна, Македония, Северна Гърция и др. Чавдар Каменов, оперативен мениджър на Сенсата Технолоджис България, сподели, че компанията има 2800 служители в България в момента, като плановете са броят им да се увеличи до 4000 в следващите години. „Търсим дългосрочни решения – налага ни се да мислим 5, 10, 15 години напред“, заяви той.

    Елза Маркова, изпълнителен директор на Белла България, изтъкна, че и сега всяка компания има целенасочена политика за кадрите, но ТИЗ ще продължава да се развива, за да привлече един от големите миграционни потоци на работници в страната.

    Уве Чирнер, управител на клон Раковски на AББ България, потвърди, че с 1600 работници в производството на компанията в Пловдив, то е от изключително значение за групата в европейски мащаб. Employer Branding, или изграждане на работодателска марка е нещо, в което компанията влага усилия, за да привлече кадри.

    Кауфланд България оперира чрез 56 обекта в цялата страна, като предстои да открият 10 нови през 2017. Емил Димитров, директор направление „Логистика“, изтъкна колко важен за бизнеса на Кауфланд е централният склад в Пловдив, който е оборудван с последна дума на техниката: „Нашата стратегия е насочена към растеж, и затова подкрепяме инициативата и смятаме, че за изпълнение на нашите стратегически задачи ще можем да успеем, ако работим заедно с всички в ТИЗ.“

    Григор Ендрев от Либхер - Хаусгерете Марица сподели подкрепата си за проекта: „Вярваме в тази инициатива и сме уверени, че общите ни усилия ще доведат до видими резултати“.

    Актуална информация за проекта можете да намерите на официалната страница на инициативата – http://plovdiv.careerdays.bg/

    За контакти и допълнителна информация:
    Благовеста Пугьова, Оперативен директор, JobTiger
    Email: blagovesta@jobtiger.bg
    Тел.: +359 884 00 67 75