за повече информация:
0886 696 275
П В С Ч П С Н
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
  • Живо ли е предприемачеството в България? ДА и Наградата EMPOWER даде положителен отговор

    вторник, 02 ноември 2010
    Победителите на Награда EmpowerСнощи, в присъствието на Министъра на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков и други официални гости, Фондация Empower United награди проекта "OCOZY.COM" за ръчно-правени аксесоари, подаръци и неща за дома на Борислав Милоев с първа награда от 100 000 лева в конкурс "Награда EMPOWER за изключителни млади предприемачи".

    В началото на 2010 г. под марката „100 Овце” стартира магазин (София, ул. Стефан Караджа) и уеб-магазин (www.100sheep.eu) за ръчно-правени аксесоари, подаръци и неща за дома. Основните предлагани продукти са текстилни – ръчно-правени уникални одеяла, чанти и кукли. Най-често продуктите са направени от множество отделни парчета – техника, която се нарича пачуърк (patchwork). Също така, много от продуктите са ръчно-изрисувани или апликирани. Настоящият бизнес на компанията е насочен изцяло към българския пазар, като плановете за развитие са насочени към увеличаване на обемите чрез директни продажби в ЕС – през уеб-магазин.
    Повече за проекта

     

    Второто място в състезанието и 60 000 лева взе проектът "Училище по роботика "Robopartans" на Кирил Митов.

    Училище по роботика "Robopartans" има за цел да събуди и затвърди интереса на учениците към физика, информационни и комуникационни технологии, математика и като цяло технически науки. Наша мисия е подобряване на обучението в тези области. В училището даваме възможност на учениците да мислят, грешат, създават и да бъдат оригинални. Преподавателите организираме демонстрации, работни срещи, курсове и занятия по роботика с ученици от всички училища. С помощта на реални роботи предоставяме един по-практичен поглед към науката. С развитието на дейността, планираме да обхванем по-голям спектър от технически науки.
    Повече за проекта

    Проектът на Нина Димитрова "Комплексен домашен социален патронаж" бе класиран на трето място и получи 40 000 лева.

    След като се пенсионират, хората рязко губят връзка с професионални и социални мрежи - част, от които са били. Ние разделяме групата на пенсионерите в три категории: 1) Възрастни хора, нуждаещи се от грижи в тяхното ежедневие; 2) Активни възрастни, които се нуждаят от допълване на доходите; 3) Активни възрастни, които се нуждаят от социални контакти. Проектът Комплексен домашен социален патронаж включва предоставяне на социални услуги за възрастни хора, живеещи в град София.
    Повече за проекта

    Специалната зелена награда за защита, опазване и подобряване на околната среда бе присъдена на Даниел Йорданов, чийто проект за преработка на отпадно стъкло за производство на абразив получи най-много точки в категорията.

    Бизнес планът е разработен за стартираща компания, за преработка на стъклени отпадъци и превръщането им в абразив. Фирмата ще извършва дейност на територията на Варненска област. Новосъздадената компания ще изкупува стъклени отпадъци - бутилки, плоско стъкло, стъклени трошки, които чрез механична обработка в специално изградена за целта инсталация, ще се претрошават до размер под 3 мм.
    Повече за проекта

    Повече от 190 кандидати взеха участие в конкурса "Награда EMPOWER за изключителни млади предприемачи", като изпратиха различни проекти за стартиране на нов бизнес. След три етапа на оценяване бяха класирани седем финалисти, които в деня на церемонията представиха своите бизнес идеи пред финалното жури в състав:

    • Томас Хигинс – Председател на Фондация "Емпауър Юнайтед"
    • Евгени Ангелов - Заместник министър на икономиката, енергетиката и туризма
    • Филип Лот – Главен изпълнителен директор и Председател на УС, Societe Generale Експресбанк
    • Мария Русева - Директор "Корпоративно и инвестиционно банкиране", Член на УС, Societe Generale Експресбанк
    • Скот Позил - Търговски аташе, посолство на САЩ в България
    • Николай Ярмов - Изпълнителен директор, Център за предприемачество и управленско развитие (CEED)
    • Дейвид Бътс - Управляващ партньор, CMS (водеща международна компания за юридически и финансови услуги)
    • Питър Литгоу - Изпълнителен директор, AES (водеща международна компания в енергийния сектор)
    • Борислав Стефанов - Изпълнителен директор, Българска агенция за инвестиции
    • Сашо Чакалски - Изпълнителен директор, Българска банка за развитие
    • Васил Терзиев - Изпълнителен директор, Телерик

    В първото издание на конкурса, организаторите останаха изключително доволни от крайните резултати:

    "Тук е нашето място да помогнем, защото обикновено няма кой да подаде ръка на смелите и предприемчивите. Мястото на държавата е да даде среда за развитие на такива хора и такива идеи. Само тогава икономиката се развива не еволюционно бавно, с натрупвания, а революционно бързо със скока в мечтите на тези хора. България трябва да стане място, в което човек да може да реализира мечтите си", сподели министър Трайчо Трайков.

    "В началото на нашето партньорство, ние отправихме в публичното пространство един въпрос-предизвикателство и той беше "Живо ли е предприемачеството в България?". Мисля, че след огромния интерес и страхотните проекти, можем да отговорим положително", сподели г-н Филип Лот.
    "Ние традиционно подкрепяме развитието на младите таланти и сме щастливи, че сме партньор в инициатива, която подкрепя младите български предприемачи. От своя страна допринесохме към конкурса и оценяването на получените предложения със своята експертиза и мисля, че резултатите ще го покажат", допълни още главният изпълнителен директор на Societe Generale Експресбанк.

    "Какво може да направи България за себе си, така че да стане по-просперираща? Как да се стимулира растежът? Начинът, по който това бе направено в Америка, и начинът, по който аз вярвам, че ще стане и тук, е чрез предприемачество. Вярвам, че ако икономиката се развива, ако България наистина е проспериращата нация, която заслужава да бъде, това ще е благодарение на предприемачите в тази страна. САЩ го направи чрез хора, които бяха готови да поемат рискове. Това виждам и във всички вас - хора, които измислят нови идеи, готови са да поемат необходимите рискове и да покажат, че предприемачеството може да бъде толкова успешно в България, колкото и навсякъде другаде", сподели Н.П Джеймс Уорлик, посланик на САЩ в България.

    "Една от главните цели на Награда Empower е да подпомогне развитието на успешни фирми от способни млади хора. Разбира се, това ще отнеме известно време", заяви г-н Томас Хигинс.
    "Ние обаче вярваме в успеха, тъй като работим с много партньори, включително и с българското правителство. Планираме всяка година да разширяваме и развиваме програмата, а през януари стартираме конкурса за 2011 година", допълни още той.

    Награда Empower за изключителни млади предприемачи
    Конкурсът „Награда Empower за изключителни млади предприемачи” е инициатива на Фондация Empower United, а партньори в начинанието са едни от най-големите компании, лидери в своите бизнес сектори. Програмата се осъществява със съдействието на:

    Министерството на икономиката, енергетиката и туризма
    Американската агенция за международно развитие (ААМР)
    Societe Generale Експресбанк – една от десетте най-големи банки в България
    Фондация Моторола – специално създадена неправителствена организация за осъществяване на благотворителни инициативи и филантропия
    CMS - една от водещите правни и счетоводни кантори в Европа
    AES (Ей И Ес) - една от най-големите енергийни компании в света
    Adecco
    ЕКОБУЛПАК
    JobTiger
    Центърът за предприемачество и управленско развитие (CEED)
    Асоциацията за подпомагане на академичната общност (АПАО)

    Програмата се организира с медийното партньорство на Нова телевизия, вестниците "Капитал", "Дневник", онлайн изданието Дневник.БГ, онлайн портала dir.bg, "Радио1" и икономическа телевизия "EBF".

    За повече информация:
    Радослав Цонов, Empower United - radoslav.tsonov@empower.bg, +359 2/ 819 45 74
    Вероника Нинова, Marketor – veronica@marketorbg.com, +359 2/ 421 97 87
    Анка Костова, Societe Generale Експресбанк - anka.kostova@socgen.com, +359 2/ 937 06 33