В началото на 2010 г. под марката „100 Овце” стартира магазин (София, ул. Стефан Караджа) и уеб-магазин (www.100sheep.eu) за ръчно-правени аксесоари, подаръци и неща за дома. Основните предлагани продукти са текстилни – ръчно-правени уникални одеяла, чанти и кукли. Най-често продуктите са направени от множество отделни парчета – техника, която се нарича пачуърк (patchwork). Също така, много от продуктите са ръчно-изрисувани или апликирани. Настоящият бизнес на компанията е насочен изцяло към българския пазар, като плановете за развитие са насочени към увеличаване на обемите чрез директни продажби в ЕС – през уеб-магазин.
Повече за проекта
Второто място в състезанието и 60 000 лева взе проектът "Училище по роботика "Robopartans" на Кирил Митов.
Училище по роботика "Robopartans" има за цел да събуди и затвърди интереса на учениците към физика, информационни и комуникационни технологии, математика и като цяло технически науки. Наша мисия е подобряване на обучението в тези области. В училището даваме възможност на учениците да мислят, грешат, създават и да бъдат оригинални. Преподавателите организираме демонстрации, работни срещи, курсове и занятия по роботика с ученици от всички училища. С помощта на реални роботи предоставяме един по-практичен поглед към науката. С развитието на дейността, планираме да обхванем по-голям спектър от технически науки.
Повече за проекта
Проектът на Нина Димитрова "Комплексен домашен социален патронаж" бе класиран на трето място и получи 40 000 лева.
След като се пенсионират, хората рязко губят връзка с професионални и социални мрежи - част, от които са били. Ние разделяме групата на пенсионерите в три категории: 1) Възрастни хора, нуждаещи се от грижи в тяхното ежедневие; 2) Активни възрастни, които се нуждаят от допълване на доходите; 3) Активни възрастни, които се нуждаят от социални контакти. Проектът Комплексен домашен социален патронаж включва предоставяне на социални услуги за възрастни хора, живеещи в град София.
Повече за проекта
Специалната зелена награда за защита, опазване и подобряване на околната среда бе присъдена на Даниел Йорданов, чийто проект за преработка на отпадно стъкло за производство на абразив получи най-много точки в категорията.
Бизнес планът е разработен за стартираща компания, за преработка на стъклени отпадъци и превръщането им в абразив. Фирмата ще извършва дейност на територията на Варненска област. Новосъздадената компания ще изкупува стъклени отпадъци - бутилки, плоско стъкло, стъклени трошки, които чрез механична обработка в специално изградена за целта инсталация, ще се претрошават до размер под 3 мм.
Повече за проекта
Повече от 190 кандидати взеха участие в конкурса "Награда EMPOWER за изключителни млади предприемачи", като изпратиха различни проекти за стартиране на нов бизнес. След три етапа на оценяване бяха класирани седем финалисти, които в деня на церемонията представиха своите бизнес идеи пред финалното жури в състав:
В първото издание на конкурса, организаторите останаха изключително доволни от крайните резултати:
"Тук е нашето място да помогнем, защото обикновено няма кой да подаде ръка на смелите и предприемчивите. Мястото на държавата е да даде среда за развитие на такива хора и такива идеи. Само тогава икономиката се развива не еволюционно бавно, с натрупвания, а революционно бързо със скока в мечтите на тези хора. България трябва да стане място, в което човек да може да реализира мечтите си", сподели министър Трайчо Трайков.
"В началото на нашето партньорство, ние отправихме в публичното пространство един въпрос-предизвикателство и той беше "Живо ли е предприемачеството в България?". Мисля, че след огромния интерес и страхотните проекти, можем да отговорим положително", сподели г-н Филип Лот.
"Ние традиционно подкрепяме развитието на младите таланти и сме щастливи, че сме партньор в инициатива, която подкрепя младите български предприемачи. От своя страна допринесохме към конкурса и оценяването на получените предложения със своята експертиза и мисля, че резултатите ще го покажат", допълни още главният изпълнителен директор на Societe Generale Експресбанк.
"Какво може да направи България за себе си, така че да стане по-просперираща? Как да се стимулира растежът? Начинът, по който това бе направено в Америка, и начинът, по който аз вярвам, че ще стане и тук, е чрез предприемачество. Вярвам, че ако икономиката се развива, ако България наистина е проспериращата нация, която заслужава да бъде, това ще е благодарение на предприемачите в тази страна. САЩ го направи чрез хора, които бяха готови да поемат рискове. Това виждам и във всички вас - хора, които измислят нови идеи, готови са да поемат необходимите рискове и да покажат, че предприемачеството може да бъде толкова успешно в България, колкото и навсякъде другаде", сподели Н.П Джеймс Уорлик, посланик на САЩ в България.
"Една от главните цели на Награда Empower е да подпомогне развитието на успешни фирми от способни млади хора. Разбира се, това ще отнеме известно време", заяви г-н Томас Хигинс.
"Ние обаче вярваме в успеха, тъй като работим с много партньори, включително и с българското правителство. Планираме всяка година да разширяваме и развиваме програмата, а през януари стартираме конкурса за 2011 година", допълни още той.
Награда Empower за изключителни млади предприемачи
Конкурсът „Награда Empower за изключителни млади предприемачи” е инициатива на Фондация Empower United, а партньори в начинанието са едни от най-големите компании, лидери в своите бизнес сектори. Програмата се осъществява със съдействието на:
Министерството на икономиката, енергетиката и туризма | |
Американската агенция за международно развитие (ААМР) | |
Societe Generale Експресбанк – една от десетте най-големи банки в България | |
Фондация Моторола – специално създадена неправителствена организация за осъществяване на благотворителни инициативи и филантропия | |
CMS - една от водещите правни и счетоводни кантори в Европа | |
AES (Ей И Ес) - една от най-големите енергийни компании в света | |
Adecco | |
ЕКОБУЛПАК | |
JobTiger | |
Центърът за предприемачество и управленско развитие (CEED) | |
Асоциацията за подпомагане на академичната общност (АПАО) |
За повече информация:
Радослав Цонов, Empower United - radoslav.tsonov@empower.bg, +359 2/ 819 45 74
Вероника Нинова, Marketor – veronica@marketorbg.com, +359 2/ 421 97 87
Анка Костова, Societe Generale Експресбанк - anka.kostova@socgen.com, +359 2/ 937 06 33