ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ
Форум „Национални дни на кариерата 2021“ продължава на живо през май!
20-ите юбилейни „Национални дни на кариерата“ тази година – заради пандемията и свързаните с нея ограничения за провеждане на събития – стартираха, не както е традиционно през март, а на 8 април. Първите срещи между работодатели и търсещи работа се проведоха изцяло онлайн.

Със заповед № РД-01-220 от 08.04.2021 г. за въвеждане на противоепидемични мерки на територията на Република България обаче вече става възможно следващите събития от календара на „Национални дни на кариерата 2021“ да се състоят на живо. Най-големият организатор на кариерни форуми у нас – JobTiger – вече е в готовност да предостави необходимите условия за 4 дни на безопасни срещи между предлагащи и търсещи работа в градовете Варна (10 май), Пловдив (12 май) и София (18-19 май). Както и досега, събитията ще са безплатни за посетители. Изисква се единствено предварителна регистрация, която се прави бързо в няколко лесни стъпки.

Повече подробности за „Национални дни на кариерата 2021“ можете да научите на сайта на събитието: national.careerdays.bg или ако се свържете с организаторите на: events@jobtiger.bg
 
МИНАЛИ СЪБИТИЯ
Само за 6 часа бяха проведени 971 интервюта при откриването на „Национални дни на кариерата 2021“

Най-големият организатор на кариерни форуми у нас – JobTiger – посрещна 20-ия рожден ден на своето емблематичен кариерен форум по необичаен начин, заради ограниченията, свързани с пандемията. Вместо през месеците март и април, както вече е добра традиция, „Национални дни на кариерата“ да обикаля из академичните градове в страната и да среща на живо топ работодателите с най-изявените студенти и обещаващи млади специалисти – тази година, в първия ден на събитието, щандовете на изложителите бяха на един клик разстояние от посетителите. Над 700 кандидати за работа и стаж стигнаха до тях, разполагайки се уютно в домове или офиси, без да излизат в студа и без да се излагат на риск от заразяване с коронавирус.

За 6 часа на 8 април, по време на виртуалния ден от „Национални дни на кариерата 2021“, бяха проведени 971 интервюта за работа. Над 40 фирми от всички икономически сектори имаха възможността да обявят свободните си позиции за млади специалисти и студенти и да отсеят най-подходящите кандидати сред посетителите на изложението. Интервютата се случваха в желан от събеседниците формат: чат, аудио или видео разговор, като платформата на Brazen Technologies (обявена за №1 в света за кариерни събития) позволяваше на посетителите да се редят на повече от една опашка едновременно, да разговарят успоредно с повече от един работодател и да си водят бележки в профила за проведените срещи.

Безплатно и само срещу предварителна регистрация, посетителите на форума можеха не само да намерят работа или стаж, да проучат какви са изискванията за работа в харесвани от тях фирми, да усетят от първа ръка какво е да си на интервю за работа в престижна компания, но и да посетят 3 интересни и полезни презентации. Презентациите на TELUS International Europe („Как да се представим успешно при кандидатстване на работа?“), Kaufland България („Перфектният кандидат в новата реалност“) и на Международната награда на херцога на Единбург – България („Готови за света“) имаха не само висока посещаемост, но и преминаха при голяма активност от страна на студентите и младите специалисти, които публикуваха коментарите и въпросите си в специален дискусионен панел. Очаквайте видео записите от презентациите на www.national.careerdays.bg – полезни за млади хора и търсещи кариерно развитие.

Така, макар и реално без да са сред своите гости, партньори и приятели – организаторите отбелязаха 20-ия рожден ден на „Национални дни на кариерата“ с пищната равносметка, че големината на събитието отдавна не се измерва само с годините и посетените от него градове. Над 47 хиляди души са получили шанс в изданията на форума досега да започнат кариерата си в най-престижните компании у нас. Всеки шести посетител на „Национални дни на кариерата“, сочи още статистиката, е успял да открие подходящ работодател. А след две десетилетия е и видно, че мнозина от тези, които са стартирали кариерата си чрез най-голямото изложение у нас, вече са високо ценени специалисти, на високо ниво в йерархията, както на водещи компании, така и в редовете на държавната администрация.
 
НОВИНИ
JazzHR в партньорство с JobTiger

Щастливи сме да обявим, че JobTiger беше избран за предпочитан разпространител на JazzHR за България.

JazzHR е лидер, предоставящ технологични решения за подбор на персонал за малки и средни бизнеси. С над 8000 клиенти, софтуерът за подбор на персонал на JazzHR подпомага множество компании чрез:
 • спестяване на пари и време чрез възможност за публикуване на неограничен брой обяви, неограничен брой потребители и обслужване на клиенти на световно ниво.
 • привличане на повече кандидати чрез мигновено публикуване на обявите в най-популярните световни сайтове за работа.
 • опростяване и систематизиране на процесите за подбор от начало до край.

Разберете защо JazzHr е избран за №1 най-достъпен и удобен софтуер за малки бизнеси. Разбери повече тук.

JazzHR е мощен, удобен и достъпен инструмент за подбор на персонал, създаден, за да помага на компаниите да надминат своите цели за подбор. Благодарение на отличното решение на JazzHR, чрез интуитивен инструмент и автоматизация, се заменят ръчните и времеотнемащи задачи свързани с наемането на персонал, което дава възможност на специалисти и мениджъри „Човешки ресурси“ по-бързо да открият и назначат подходящите таланти.

Услугите на JazzHR може да откриете на HR Marketplace.

#HRMarketplace - продукти и услуги в помощ на HR екипите и компаниите на едно място за България.
 
ПОЛЕЗНО ЗА ВАС
Двоен ръст на обявите за работа спрямо същия период от миналата година

Положителна тенденция се наблюдава във всички сектори.

Измина една година от първия локдаун и началото на корона кризата в България. Оттогава JobTiger започна своя ежемесечен анализ на обявите във водещите сайтове за работа.

Въпреки че месец март 2021г. бе белязан с още един локдаун, почти по същото време, както през 2020г., ефектът и последиците върху предложенията за работа не са толкова тежки. През месец март 2021г. наблюдаваме повече от двойно по-голям брой обяви за работа (117%) спрямо същия период, година по-рано. Въпреки налаганите противоепидемични мерки, работодателите са много по-уверени в планирането и назначаването на работна сила. Това е видно от тенденцията през първото тримесечие на годината, в което броя на предложенията е с почти постоянен ръст.

Обявите за работа са нараснали с 10% спрямо предходния месец февруари.

Положителна тенденция при обявите се наблюдава във всички сектори. С най-голям ръст са секторите „Строителство“ (22%), „Счетоводство, одит, финанси“ (17%) и „Административни дейности“ (16%), следвани от секторите „Производство“ (15%), „Логистика и транспорт“ (14%) и „ИТ“ (12%).

Вижте целият анализ на динамиката при предложенията за работа у нас в JobTiger.tv.
Вашият Employer Branding на JobTiger.bg - силен канал за комуникация и представяне

ВИЖ РАБОТОДАТЕЛИТЕ!

Нашият сайт JobTiger.bg постоянно се развива в крак със световните тенденции, като поставя на фокус работодателската марка с Employer Branding услугата.

Услугата представя пълноценно работодателско представяне по отношение на грижата за служителите под формата на независим и авторитетен канал за информация.

Структурирано, модерно, подредено и интерактивно съдържание с динамично управление на информацията. Специализираната страница съдържа информация на едно място – всичко, което интересува кандидата на всеки етап от процеса по подбор с по-добро индексиране от търсещите машини.

Скъсява дистанцията между Вашата компания и бъдещите Ви служители.

Създаването на вашето виртуално представяне е крачка към дългосрочната мисия за представяне, разгласа и популяризация на предпочитания работодател.

За индивидуален поход към Вашите нужди, отстъпка с JobTiger Wallet и повече информация за услугата – екипът на JobTiger е на ваше разположение на office@jobtiger.bg.
Внимание! Ето кои грешки най-често се допускат в CV-то

Да направиш силно първо впечатление може да бъде изключително трудно и дори страхотни кандидати могат да попаднат в капана на някои често срещани грешки. Виж за какво да внимаваш, преди да принтираш CV-то си за предстоящите „Национални дни на кариерата“! Очакваме те във Варна, Пловдив и София през май!
 
ИНТЕРЕСНО ОТ HRINDUSTRY.BG
Трудова злополука в режим на хоум офис

Правата на служителите са едни и същи, ако трудов инцидент се случи при работа от разстояние или в офиса

Какво е трудов инцидент в домашна обстановка – как може да се случи и как се обяснява пред работодателя?
Този въпрос става изключително актуален с всеки изминал ден. Много компании са или изцяло в режим на работа от разстояние, или в т.нар. хибриден режим. Последните проучвания показват, че най-вероятно това ще се задържи като тенденция през следващата поне една година.

  • Кога е най-подходящият момент да наемем нов човек в екипа?
  • Сключване и регистриране на трудовия договор
  • Длъжностна характеристика
  • Работещите антистрес програми
  • "Роботизацията - решение за успех в отдели Човешки ресурси и Финанси. Да извадим робота от човека! "