ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ     
Наближава финалното за 2015 г. събитие от поредицата „Дни на кариерата”
Съвременният пазар на труда силно се отличава от този, който е бил познат на предишните поколения. Днес съществуват хиляди нови професии, появили се в последните десетилетия и заместващи дейности, които вече нямат приложение. Въпреки това и много от традиционните професии са все още практикувани. Именно пресечната точка между тези кариерни реализации търси кариерният форум „Дни на кариерата“ в секторите: Икономика, Финанси, Човешки ресурси, Маркетинг и Обслужване на клиенти”. Презентирайки на едно място множество добри и търсени професии, събитието открива нови хоризонти пред младите експерти, които са в началото на професионалния си път.

„Дни на кариерата” е поредица от събития, които предоставят реална възможност на студенти и наскоро завършили специалисти да се реализират в желаната от тях област и да стартират професионалната си кариера при надежден работодател. Последното издание за годината е в областта на 5 атрактивни сектора - Икономика, Финанси, Човешки ресурси, Маркетинг и Обслужване на клиенти. Там със свои щандове ще разполагат десетки утвърдени работодатели, опериращи на българския пазар, сред които ProCredit Bank, Telus International Europe, Paysafe Group, Лидл България ЕООД енд КО. КД, AIG, MBL, Комисия Фулбрайт, PPD Bulgaria. Те ще очакват да открият подходящи потенциални служители за всички свои вакантни позиции.

Ежегодното събитие, организирано отново от JobTiger, съвместно с Междууниверситетски център за развитие на кариерата на УНСС и Студентски съвет при УНСС, ще се проведе на 3 декември в УНСС. Над 60 компании са заявили вече участието си. За посетители входът е както винаги безплатен.
 
МИНАЛИ СЪБИТИЯ
XXIV-тата среща на HR екипите в България е вече история!

Есента настъпи и заедно с нея дойде време за HR Weekend! В неформална, приятелска обстановка, JobTiger организира традиционната среща, на която дискутирахме актуални въпроси от работното ежедневие на HR-ите, съчетано с много забавление и приятни емоции.

През първият ден обсъждахме изграждането на собствени технически кадри. За това какви са ползите и недостатъците своя опит сподели Христо Стоянов от Теси ООД.

За това „Как да създадем устойчиво финансово поведение: личен бюджет“ подробно разказаха Екатерина Кацарова и Петя Топалова от MetLife - генерален спонсор на XXIV-ят HR уикенд.

Следващият акцент на срещата бе средният мениджмънт и дали това е ключът за организацията? Примери от своята практика сподели Стоян Ганев от Телепол ЕООД.

На втория ден от срещата дискусията бе за „Наградата“, като инструмент за насърчаване на ангажираността на служителите и положителното ѝ влияние върху общността. Своя опит сподели Любомира Велчева от „Международната награда на херцога на Единбург – България“.

XХIV-ят уикенд на HR екипите в България завърши с обща дискусия, обратна връзка и официално закриване на срещата.
 
ПОЛЕЗНО ЗА ВАС
Мобилно приложение ще помага на младежите да изберат професия

На специално събитие пред 150 ученици от София Samsung представи мобилното приложение My Tomorrow, което ще помага на младежите да изберат най-подходящата за себе си професия. Приложението е безплатно и е част от кампанията Trends of Tomorrow, която Samsung организира за пета поредна година в партньорство със специалистите в сферата на кариерно консултиране, подбор и оценка на персонал от JobTiger, HR компания и кариерен сайт.

My Tomorrow е уникално средство, което ще помага на младежите в България да направят по-осъзнат, информиран и мотивиран избор на професионален път. То дава възможност на всеки да разбере какъв е неговият личностен профил и на тази база какви са подходящите професии за него. Профилът се определя от специално подготвен кратък тест, който да насочи вниманието към основните характеристики на личността и към възможните професионални направления, в които е най-вероятно да се развие успешна кариера. Всеки младеж ще има възможността да обсъди своите резултати със специалист по кариерно развитие от JobTiger, за да получи яснота относно професиите и възможностите за избор на кариера и образование.

Освен информация за професиите, My Tomorrow ще помага на учениците да разберат и какво висше образование е добре да получат, за да се реализират в избраната от тях сфера, както и какъв е професионалният път в кариерата, който трябва да извървят за дадена професия Те ще могат да гледат и вдъхновяващи видеа на успели българи от различни сфери, които са се реализирали успешно, следвайки мечтите си.

В рамките на няколко седмици My Tomorrow ще бъде представено на ученици от Пловдив, Бургас и Варна на специални събития с участието както на представители на Samsung, така и успешно реализирали се в различни сфери професионалисти.

Приложението може да бъде свалено безплатно от Google Play като целта на Samsung е да продължи да го развива, постепенно добавяйки нова и интересна информация, която може да е полезна на учениците в тяхната подготовка и избор на мечтаната професия.
GCDF сертификационен тренинг по кариерно консултиране |
ноември - декември 2015 г.


Основен фокус на тренинга: Усвояването на умения и знания за оценка на потенциала, силните страни и областите за развитие на служителите, както и умения за консултиране, коучинг и менторинг.

За кого е предназначен сертификационният тренинг: специалисти по човешки ресурси; консултанти и коуч специалисти; мениджъри на екипи.

За записвания и допълнителна информация може да се свържете с екипа на JobTiger или да пишете на e-mail: gcdf@jobtiger.bg.
 
Интересно от JobTiger.tv
Tek Experts утвърждават работодателския си бранд на „Дни на кариерата“

Tek Experts e международна компания с офиси в държави като Коста Рика, Виетнам, Малта, Китай, САЩ, България. От 5 години в нашата страна, компанията участва на „Дни на кариерата“ в секторите ИТ, Телекомуникации и BPO, за да спомогне за утвърждаването на работодателската си марка, и за да запознае кандидатите за работа с позициите, които предлага, ни разказа HR мениджърът Виолета Геренска.

Компанията разполага с около 300 души персонал в България и търси хора, които имат основни познания в информационните технологии, и искат да се развиват в ИТ сферата.

  • Как създавате първото впечатление за себе си според науката
  • Как да правим страхотни приложения
  • Кара ли ни хроничният стрес да оглупяваме?
  • Няколко хитрини, за да подобрите онлайн сигурността си, и „трезор“ за пароли
  • Софтуерното тестване се превръща в ключов елемент за конкурентоспособността на компаниите от всякакви браншове
  • В крак с времето – основни офис приложения, без които не можете
  • Може ли работният стил на Стив Джобс да ви изведе до върха?
  • Променете 4 малки детайла в своето CV, за да спечелите вниманието на рекрутърите
  • Леда Турай, вицепрезидент на ICF: Коучът е HR, психолог и невролог
 
ОЧАКВАЙТЕ ОЩЕ
Какво послание “ще се хареса” на мозъка на клиентите ви и ще ви спечели повече бизнес?

Саймън Хезълдейн е международен лектор и автор на бестселъри в областта на продажбите. Той има магистърска степен по психология, лицензиран НЛП практик е и е дългогодишен член на Асоциацията на професионалните лектори.

На 26 ноември ще бъде отново в България, за да говори по темата Невро-продажби. Ето какво споделя той за промяната в подхода при продажба и как работи мозъкът на вашите клиенти при вземането на решение за продажба:

Саймън,
Разкажи ни малко повече за себе си?
Аз съм международен лектор, автор на пет бестселъра и консултант. Живея в английската провинцията с моята съпруга, син и многоооо голямо куче!

Бил си няколко пъти в България. Какво те впечатли най-много от нашата страна?
Отношението на българите - по-специално, желанието им да се учат, да растат и да се развиват.

Имаме няколко въпроса, свързани с твоя семинар в София този ноември, посветен на невро-продажбите. Първият от тях е как функционира мозъкът, когато взема решения за покупка, и как да използваме това като наше предимство при продажба?
Неврологията ни показва как функционира мозъкът, когато взимаме решение да направим покупка или не. Едно много важно нещо, върху което да се съсредоточим е, че ако мозъкът се чувства неудобно, е по-малко вероятно да се вземе решение за покупка. Затова е от голямо значение специалистите по продажби да карат своите клиенти да се чувстват спокойно и комфортно преди да им продават.

Би ли ни казал как да структурираме нашето съобщение (за продажба), за да се хареса на човешкия мозък и да получим отговор "да"?
Има три области на мозъка, за които трябва да мислим. Първо е най-примитивната част, която до голяма степен е съсредоточена върху оцеляването. Това е частта, която трябва да накараме да се чувства удобно, както споменах по-рано, тъй като тя е винаги нащрек срещу всичко, което счита за заплаха. И един непознат, като новият специалист по продажби, ще бъде третиран като потенциална заплаха от тази област на мозъка.
На второ място е емоционалната област на мозъка или лимбичната система. На трето - рационалната. Неврологията показва, че 95% от процеса на вземане на решения от човека се осъществява в първите две области и следователно трябва да направим така, че мозъкът да се чувства удобно и добавим емоционален призив към нашите търговски съобщения, за да бъдат успешни.

Какво предимство дава използването на адаптивните продажбени стратегии?
Мозъкът е източникът на личностните характеристики и поведенческия профил у хората, което включва как те предпочитат да получават информация и да вземат решения. Адаптивните продажби позволяват на специалистите по продажби да бъдат в състояние да идентифицират профила на клиента и след това да променят своя подход, за да направят продажбите си по-лесно и успешно. Ще се обясня точно как да направите това по време на моя семинар в София.

Какво е “brain friendly” продажбено съобщение и как да го доставим?
Има редица елементи, за да направите своето продажбено съобщение приятно за мозъка, но две от най-важните неща са:
- да покажете на клиента как това, което продавате, ще му помогне да реши свой проблем - и как ще достигне до по-успешен и удоволетворяващ резултат.

Кои са типовете поведение, които мозъкът не харесва и ще прекратят продажбата?
Има някои специфични типове, които трябва да се избягват при всеки от четирите основни поведенчески профила и ще разкажа за тях в подробности по време на гостуването си в София. Най-общо трябва да се избегне провал в това да създадете удобство на клиента и откриването на специфичните му нужди.

Често казваш, че трябва да имаме (поне) четири много различни презентации за продажби, ако искаме да успеем. Защо?
На първо място трябва да се адаптирате към четирите основни поведенчески профила и второ - в B2B продажбите говорим за различни купувачи с различни нужди и интереси и трябва да помислите внимателно и за тях. Един главен изпълнителен директор има различни интереси с в сравнение с един оперативен мениджър.

Как да направим себе си запомнящи се, така че клиентите да ни потърсят отново?
Има няколко варианта да направите себе си много запомнящи се, но мощен начин е да се уверите, че показвате на клиента много ясна разлика между сегашното му състояние и по-доброто положение, в което ще бъде след покупката. Покажете им привлекателното бъдеще, добавете някакъв емоционален апел и ще ви запомнят!

Разкажи ни повече за твоята конференция в София на 26 ноември. Какво да очакват посетителите?
На 26 ноември ще поведа хората на пътешествие от самото начало на процеса на продажба през целия път до края, където клиентът казва "да" и дава парите си на тях. Идвам в София, за да споделя силни продажбени техники, основаващи се на неврологията, които ще дадат на посетителите несправедливо предимство пред конкурентите им.