Източник: Wall Street Journal

Откакто кризата засегна пазара на труда, за много от хората, търсещи работа, би било истински късмет, ако получат дори едно предложение. За някои получаването на няколко оферти едновременно изглежда невъзможно, докато за други това се оказва реалност - кандидатите, желани от всеки работодател.

Въпреки кризата и масовите съкращения на работни места, има достатъчно компании, които продължават да назначават нови служители. В тежки времена обаче по-трудно се правят компромиси – качеството е на първо място. И в този смисъл, тъй като компаниите отдават много усилия и време при назначаването на служители на ключови позиции, за кандидатите е задължително да обмислят внимателно как уменията им биха били от полза за длъжността и компанията.

Поради тази причина най-успешните кандидати са тези, които проучват внимателно бъдещите си работодатели – по Интернет или чрез връзки с приятели и познати, за да научат колкото е възможно повече за фирмената им култура, история, финансови прояви и последни новини.

Подобни проучвания биха помогнали на кандидатите да проведат интелигентен разговор за това как биха допринесли за развитието на компанията, както и за стойността на своя принос. Което от своя страна би накарало работодателя да назначи този кандидат възможно най-бързо.

Привлекателни лични качества са и добрата ориентация и разнообразните умения на кандидата в различни сфери. Би било във ваша полза, ако обясните на бъдещия си работодател как се изявявате в собственото си обкръжение, както и ако дискутирате евентуалния си интерес и принос към социалната политика на компанията. И, разбира се, не на последно място остава фактът, че всеки работодател би желал да чуе, че кандидатът е гъвкав и притежава широк кръг от познания и опит.

Като цяло бихте се представили по-добре, ако комуникирате с компанията на няколко нива – със специалист "Подбор на персонал", мениджър "Човешки ресурси" и личен контакт. И всеки път, когато се запознаете с друг служител от тази компания, е добре да го свързвате по някакъв начин с тези, които вече сте срещали.

И накрая, нищо не може да замени ентусиазма, който трябва да покажете във всяка компания, в която кандидатствате. Нещо повече, той не просто да бъде проявен, а да бъде забелязан от всички, с които общувате – от служителя, с който комуникирате във фирмата, до администратора, който Ви посреща във фоайето.