Обща характеристика на длъжността:
Експертът в отдел „Анализ на риска“ участва в процеса по управление
на риска на международните валутни резерви на БНБ, които
представляват големи по размер портфейли в чуждестранна валута, и
има следните основни задължения:
• Анализ, оценка, контрол и отчитане на пазарния риск на валутните
резерви на БНБ при управлението им на международните финансови
пазари;
• Прилагане, разработка и развитие на методологии за измерване и
оптимизиране на риска на валутните резерви на банката;
• Изготвяне на предложения за бенчмарк, инвестиционни ограничения и
лимити, както и на правила за управление на валутните резерви на
БНБ;
•Поддържане и развиване на софтуерни инструменти и модули за целите
на управлението на валутните резерви;
• Изготвяне на справки, отчети и анализи за управлението на
валутните резерви на БНБ.
Изисквания:
• Висше образование – минимална образователна степен
„бакалавър“;
• Предпочитани специалности в областта на математиката, инженерните
науки, финансите, или икономиката;
• Склонност към аналитично мислене и количествен подход при
решаване на поставени задачи;
• Основни познания в теория на вероятностите и статистика, както и
теория на оптимизацията.
• Основни познания в областта на управление на финансовия риск;
• Много добро ниво на владеене на английски език – писмено и
говоримо (ниво В2 според европейската езикова рамка);
За предимство ще се считат:
• Основни познания в областта на база данни (SQL);
• Владеене на приложна среда за програмиране, като например Matlab,
Python или R или друг език за програмиране с общо
предназначение;
•Познания в областта на управлението на портфейли от ценни
книжа.
Подборът на кандидатите ще се извърши по документи, писмен изпит и
събеседване.
Писменият изпит ще включва въпроси и задачи, изискващи базови
познания в областта на теория на вероятностите, както и оценка и
измерване на риска на портфейл от дългови финансови инструменти
(облигации).
Необходими документи: мотивационно писмо, актуална автобиография,
диплома за завършено образование, сертификат/диплома за владеене на
английски език, други удостоверителни документи по преценка на
кандидата.
За участие в подбора, кандидатът следва да представи съгласие за
обработване на лични данни, след като се запознае с информацията по
чл. 13 от Регламент (ЕС) 2016/679 за защита на личните данни.
Подробна информация е поместена в интернет страницата на банката
(www.bnb.bg), рубрика Кариери. Без приложено съгласие от кандидата,
документите няма да бъдат разгледани.
Документи се подават в срок до 17.05.2024 г. по един от следните
начини:
1. На e-mail: HR@bnbank.org, като изискващите се документи следва
да бъдат изпратени като прикачени файлове; 2. По пощата – на адрес:
гр. София, пл. „Княз Александър І” № 1, дирекция „Управление на
човешките ресурси”, 3. Лично в сградата на Българската народна
банка.
Справки на тел.: 02 9145 1455 и 02 9145 1253
Забележка: Не се приемат документи на кандидати, които са свързани
посредством брак или родство със служители на БНБ (съпрузи, роднини
по права линия, по съребрена линия до четвърта степен и по
сватовство до втора степен включително).
Българската народна банка е администратор на лични данни по силата
на Регламент (ЕС) 2016/679 от 27 април 2016 година относно защитата
на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и
относно свободното движение на такива данни и за отмяна на
Директива 95/46/EО (Общ регламент относно защитата на данните) и
Закона за защита на личните данни. Цялостната дейност по подбор на
кандидати за работа се организира от дирекция „Управление на
човешките ресурси“.
Телефон: 02 9145 1455