ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ
Обратното броене до HR and Business Leaders Summit започна
На 2 октомври в конферентния център на Capital Fort ще се проведе еднодневна международна конференция – HR and Business Leaders Summit, част от срещите Business Leaders and HR Meetup, на която ще се обсъждат интересни теми, свързани с фокуса към служителите – обучение, развитие, лидерство, мотивация и ангажираност и т.н. Присъстващите ще могат да почерпят опит от интересни лектори от различни страни.

Все повече фокусът на фирмите и специалистите по подбор и човешки ресурси се премества върху развитието на хората, което е свързано с повишаване на знанията и уменията, с повишаване на мотивацията и ангажираността им и с развитието на фирмена култура, която да гарантира постоянния стремеж към усъвършенстване и подобряване на резултатите.

Сред лекторите на събитието са водещи специалисти, като Елена Маринова - президент на Мусала Софт , с активна роля в изграждането на позитивния имидж на България и развитието на силно ИТ общество у нас. Тя е член на бордовете на БАИТ, Американски университет в България; Димитър Цоцорков е председател на Надзорния съвет на лидера в българския рудодобив Асарел Медет Ад; Левон Хампарцумян е изпълнителен директор и председател на Управителния съвет на UniCredit Bulbank. Кои са останалите лектори, може да видите тук: https://jobtiger.events/hrbls/#speakers

Водеща част от програмата на HR and Business Leaders Summit са практическите работилници. Темите са разнообразни и обхващат всички актуални тенденции в световен мащаб. В сутрешния блок посетителите ще могат да избират между темите Learning Design; Роли, представяне и екип: игра на аналогии между света на спорта и света на организационната психология и Използване на технологии при изследване на ангажираността.
Следобедният блок също дава възможност на присъстващите да избират между три теми: Развитие на лидерите; Бизнес симулации в обученията и Design thinking при подготовка на въвеждащо обучение.
Оставащата част от програмата събира трите потока в една интересна дискусия, чийто основен фокус отново е служителят и employee centric подходите. По време на дискусионната програма ще имате възможност да обмените гледни точки с HR специалисти и бизнес лидери от различни сектори, като Димитър Цоцорков, Радомир Чолаков, Георги Узунов, Светлозар Петров и Елена Маринова.

HR and Business Leaders Summit се организира от JobTiger – компания за HR услуги с подкрепата на Paysafe.

За повече информация и записвания: https://jobtiger.events/hrbls/
Първото събитие от поредицата Дни на кариерата: ИТ, Комуникации и Аутсорсинг наближава

Поредицата специализирани кариерни събития „Дни на кариерата“: ИТ, Комуникации и Аутсорсинг, по време на които стотици млади специалисти ще открият първата си работа или стаж в утвърдени български и международни компании, ще стартира на 11 октомври в София, Хотел Маринела, зала Sofia Grand.

В наближаващите събития ще участват повече от 100 компании в трите града, сред които DataArt Bulgaria, SafeCharge, EGT Interactive, Bulwork, The Taxback Group, Techno Farm, Alorica, Sirma Solutions. Сред тях се открояват утвърдени IT фирми и известни компании от BPO сектора. Независимо от разликите между тях, всички изложители са водени от съображението да открият добре подготвени и комуникативни млади хора. Иначе казано – те ще бъдат на изложението, за да открият своите бъдещи служители. Това безспорно е една отлична кариерна възможност.

Очакваме ви на „Дни на кариерата“ в секторите IT, Комуникации и Аутсорсинг на 11 октомври в София, Хотел Маринела, зала Sofia Grand, на 15 октомври в Пловдив, Пловдивски Панаир, Конгресен Център и на 17 октомври в Rosslyn Dimyat Hotel, Варна.

Организатор на събитието е JobTiger. Златен спонсор на форума е LiveArea, сребърен спонсор – Accenture Bulgaria, бронзови спонсори – Milestone Systems Bulgaria и Teleperformance Greece.

Наближава крайния срок за регистрация и за останалите кариерни събития организирани от JobTiger тази есен. Местата за участие в Дни на кариерата: ИТ Комуникации и Аутсорсинг в гр. София вече са изчерпани, но все още може да се включите в събитията в Пловдив или Варна. Деветото издание на „Дни на кариерата“ в секторите: Икономика, Финанси, Маркетинг, Човешки ресурси и Обслужване на клиенти ще се проведе на 29 ноември, в Университета за Национално и световно стопанство и 68 компании са заявили желанието за участие до момента.

Повече информация бихте могли да получите от екип „Събития“ на JobTiger:
events@jobtiger.bg
02/49 180 13/ 22/ 24
 
МИНАЛИ СЪБИТИЯ
Президентът връчи значки и сертификати на първите седем българи, постигнали златно ниво в Международна награда на херцога на Единбург

На 21 септември 2018 г. в “Музей за история на София” в столицата бяха отличени първите младежи, постигнали златното ниво на Международната награда на херцога на Единбург в България на състояла се Церемония по награждаване. Президентът Румен Радев, патрон на престижната младежка програма лично връчи значки и сертификати на седем младежи, които през последните две години са преминали през програмата и са развили ключови житейски и лидерски умения. Почетен гост на събитието бе и Генералния Секретар на Международната фондация на Наградата Джон Мей, който пристигна от Англия специално за церемонията.

„Международната награда на херцога на Единбург води към лични рекорди и постижения. Тази програма стимулира младите хора да си поставят високи цели и то като сами ги формулират. Това ги прави по-отговорни към своето бъдеще, да го контролират и по този начин да допринасят повече за цялото общество“- това заяви президентът Румен Радев в обръщението си към седемте наградени младежи.

В момента над 620 младежи от 19 града в България активно постигат своите цели в индивидуалната си програма в Наградата. До днес броят на Лицензираните организации в България е 44, сред които училища, неправителствени организации, бизнес организации и студентски асоциации.
 
ПОЛЕЗНО ЗА ВАС
Три съвета как да разчитаме резултатите от Националното изследване на ангажираността

Ангажираните служители не се “случват” просто ей така, неочаквано и случайно. Дори и фирмата да разполага с ентусиазирани хора със силна вътрешна мотивация за работа, са необходими конкретни мениджърски действия, за да се поддържа и развива ангажираността и съпричастието им.

Имайки предвид казаното, в последните години се забелязва увеличение на броя на компаниите, които провеждат проучвания на ангажираността на служителите си, по свои методики или с използване на услугите на специализирани за това компании.

И ако в методологиите за изследването и последващата статистическа обработка има натрупана добра практика (Decision Wise, Aon, Willis Towers Watson, Capterra, Gallup, Audit Advice Associates), то разчитането на резултатите, оценките и анализите, които преминават в планове за действие, са дело на професионалистите - HR мениджърите и управителите на компаниите.

Ако и вие искате да сравните нивото на ангажираността на служителите си включете се в Националното изследване на ангажираността 2018 (https://nationalsurvey.bg).
Ново! от Zaplatomer.bg: Доклад за заплата

От началото на месец август 2018 г. всеки, който има нужда от повече подробна информация за адекватността на заплатата, която получава или предлага на пазара на труда, може да закупи анализ на възнаграждението за конкретна позиция в Zaplatomer.bg.

За разлика от традиционните скъпи проучвания, които боравят само с официални данни от компаниите за заплащането, докладът за заплати от Zaplatomer.bg е изготвен с данни, въведени анонимно от самите посетители, които по този начин посочват пълния, реален размер на доходите си под формата на заплати, бонуси и нематериални придобивки. Данните обхващат заплати по позиция, регион, образование, трудов стаж, големина на компанията, бизнес сектор; данни за месечната заплата и общата заплата, включително бонусите; анализ на финансовите придобивки и годишните бонуси; информация за средната заплата и нематериалните придобивки.

При събирането на данните се преминава през строги етапи на прецизиране на информацията, а данните са валидни 12 месеца. Paylab оперира на редица локални пазари (предимно в Европа) чрез свои партньори. Във всяка държава се използва една и съща методология и се задават едни и същи въпроси на респондентите. Zaplatomer.bg сравнява заплатите на потребителите анонимно, като освен възможност за закупуване на доклад, им предоставя и безплатен анализ и съвети. Потребителите на сайта са хора, които обмислят промяна в кариерата и търсят релевантни източници на информация.

В Zaplatomer.bg работодателите могат да ползват онлайн приложение за анализ на една, пет или неограничен брой длъжности, както и възможност за поръчка на специално изготвен персонализиран доклад.

Засега най-голям интерес към анализ на заплатите проявяват работодатели от сектори като информационни технологии, производство, търговия на дребно, дейности, свързани с наемане на работа и консултиране, хотелиерство.

Докладите от Zaplatomer.bg, които включват анализ на заплата, са подходящо решение за компании, които имат нужда от бърз, ефективен и достъпен анализ на възнагражденията.

Поръчайте своя анализ сега!
 
ОЧАКВАЙТЕ ОЩЕ
БДФ обяви кампанията по набиране на кандидати за наградите „Най-голям корпоративен дарител“ 2018 г.

За тринадесета поредна година Българският дарителски форум ще връчи награди в конкурса „Най-голям корпоративен дарител” на компании, които подкрепят общественозначими дейности в България.

Церемонията ще се състои на 22 ноември 2018 г. и неин домакин за поредна година ще бъде Румен Радев, Президент на Република България.

За участие в конкурса са поканени компании, регистрирани като юридически лица в България. Компании, които са част от международни групи, могат също да кандидатстват с даренията, предоставени за значими каузи в България. В тези случаи компаниите дават информация, както за общо направените от името на групата дарения в страната, така и конкретно, направени от националната компания.
Всяка компания може да избере една или повече категории, за които да подаде кандидатура. Насърчаваме ви да участвате в повече от една категория. Кандидатстването е чрез попълване и изпращане по електронен път на Формуляр за участие в „Най-голям корпоративен дарител“ 2018.

В това издание на конкурса има нова категория „Най-добра програма на местен дарител“. Тя цели да насърчи дарителите в местните общности, да се даде публичност на малките по обем, но със значим принос за местните общности дарителски инвестиции. Ще бъдат отличени бизнеси, които даряват единствено в територията, в която реализират основната си дейност и се развиват.

Повече информация за конкурса и условията за участие, може да намрите тук: http://www.dfbulgaria.org/2018/top_corporate_2018-2/
Италия в ТОП 10 на най-предпочитаните дестинации за обучение

Италия е все по-привлекателна не само като туристическа, но и като образователна дестинация. Близо 80 000 международни студенти, които търсят висококачествени академични програми, избират да се обучават именно там. В отговор на това, наред с огромния избор от специалности на италиански, университетите и академиите въвеждат все повече програми на английски език.

Това е поводът за осма поредна година изложението „Дни на италианското образование“ да покани представители на едни от най-престижните италиански учебни заведения. Събитието ще се състои на 13 октомври в СТЦ „ Интерпред“, София и на 14 октомри в хотел „Графит“, Варна. Форумът се провежда под патронажа на Италианската търговска камара. Организатор е агенция за образование в чужбина „Скай Лайнс“.

Входът за събитието е свободен, а възможност за безплатна регистрация ще откриете ТУК.