ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ
Виртуални дни на кариерата – онлайн събитието за хора с опит – тази година ще се проведе на 31 май.
Деветото издание на събитието има за цел да свърже квалифицирани кадри с водещите български и международни работодатели.

На 31 май 2022 г. от 10 до 17 ч. ще се проведе форум „Виртуални дни на кариерата“. Ежегодното събитие цели да даде възможност на кандидати от цялата страна да се свържат с потенциалните си работодатели.

Форумът има вече седемгодишна история, която доказва, че дори преди онлайн подборът да стане норма, работодателите и кандидатите се нуждаеха от този тип комуникация.

Основното предимство на Виртуални дни на кариерата за специалистите по подбор е възможността за непосредствен контакт с кандидати с разнообразни профили и по-продължителен трудов стаж. Докато по време на кариерните форуми на живо кандидатите са предимно завършващи студенти с по-малко опит, онлайн форматът привлича и хора със специализация, търсещи нови възможности или на пазара на труда или пък преквалификация.

Докато при кариерните форуми на живо кандидатът идва на място и в повечето случаи работодателите не знаят съвсем точно с какви профили ще се срещнат на живо, на Виртуални дни на кариерата те могат да бъдат проактивната страна, да разгледат записаните кандидати и опита им предварително и да ги поканят да дойдат на щанда им в деня на събитието.

Виртуалните форуми са и по-малко „взискателни“ от гледна точка на подготовка на HR представителите – брандирането на виртуалния щанд отнема по-малко усилия, отколкото брандирането на този на живо, а и цялостно компанията инвестира по-малко време във виртуално участие, сравнено с това на живо.

Удобството на онлайн формата позволява кандидатите и екипите на компаниите да се включат от всяка точка на света, което дава възможност на работодателите да осъществят контакт с нови кандидати и дори в началото на летния период да потърсят своите нови попълнения за лятото и есента.

Не на последно място, участието в кариерни форуми е нов повод да се заговори за компанията – предварителната комуникация на бранда във връзка със събитието несъмнено постига ефект за подсилване на работодателската марка.

Записванията за компании за Виртуални дни на кариерата са все още отворени на: virtual.careerdays.bg.
Бъдещето на HR професията в България. Или защо решихме да посветим HR Weekend на него.

През последния четвърт век HR професията извървя дълъг път от зачатъците в отделни фирми и консултантските компании, занимаващи се главно с подбор до, на пръв поглед, добре позиционирана професия и напълно развит бизнес. Така ли е наистина и какво още има да се прави?

Безспорно професията напусна своя ембрионален стадий и се разви, безспорно е и поне формалното ѝ налагане на обществената сцена. Ето някои от постиженията:
  • Около 15 хиляди души, заети в сферата. При около 2 милиона заети лица в България, ние имаме един HR на 133 души при обичайна практика в развитите държави един HR на 70-100 души персонал. Ако се разгледат само работещите в предприятия с персонал над 10 души, нещата се приближават до нормата;
  • HR длъжностите са включени в НКПД и Методологичните бележки към него;
  • Имаме действаща професионална организация – БАУХ, член на Европейската Асоциация за управление на хората (EAPM) и на Световната федерация на асоциациите за управление на човешки ресурси (WFPMA);
  • Създадени са български стандарти в HR и има възможност за сертифициране по тях;
  • Създадени са български бакалавърски и магистърски програми по HR във водещи български висши училища;
  • Развит HR консултантски сектор, с международен опит и know how, предлагащ пълен набор от услуги и продукти.
Очевидно доста е свършено, но и много предстои. Богатите компании и доста от технологичния сектор разчитат много на HR ролята, не само защото трябва да спазват стандарт, наложен от компаниите – майки, но и защото осъзнават ползите за бизнеса си.

Същевременно в последните години започнаха доста процеси, забавящи развитието на професията, които бяха особено задълбочени от двете години на пандемия. В някои области дори се забелязва известно отстъпление от постигнатото. В меда се появи и доста катран. Бихме разделили проблемите на три групи – системни, практически и имиджови.

Вижте в статията пълния анализ на група опитни колеги.

Повече подробности за събитието тук.

Регистрация можете да направите тук.
IT Internships in Austria

Workplace: Austria
Austrian companies in the production and IT sectors are among the most innovative in Europe and employ experienced professionals and students in Bulgaria and Austria. Therefore, the Austrian Business Agency , Carinthian International Center and Advantage Austria Sofia are organizing.
LEARN FROM THE BEST - EXCELLENCE MADE IN AUSTRIA!

WHEN: May 17, 2022 from 10:00 to 18:00 p.m.
WHERE: online: https://learnfromthebest2022.b2match.io/
FREE REGISTRATION until 17.05.2022.

This free online event will feature 5 Austrian employers from the production and IT sectors, who offer career development opportunities to professionals, students and graduates from the IT sector in Austria.

Which Austrian companies offer internships: Conference language: ENGLISH

Interested candidates should register in advance here, create and fill in their own profiles.

After registration, candidates and Austrian companies can schedule INDIVIDUAL JOB INTERVIEWS (without obligation, candidates and companies are free to confirm or reject virtual meetings).
Разберете повече за професиите в сферите на счетоводство и одит - как да изградим успешна кариера?

Как би изглеждал денят Ви като професионалист в сферата на счетоводството и одит? Как ще използвате технологиите и изкуствения интелект?

Соня Цветкова, Старши одитор в PwC България, ще отговори на тези въпроси като сподели какво представлява работата в счетоводната сфера и в компания, която е част от глобална мрежа. Ще ни представи как протича денят на един одитор, с какви клиенти работи, какви технологии използва, какви обучения минава и с какви предизвикателства се справя.

Соня е един от най-младите професионалисти в PwC България и ще разкаже повече за професионалния си път до момента, как е започнала в компанията, какъв е нейният опит с ACCA и защо работодателите подкрепят и оценяват тази квалификация.

Събитието е част от поредицата “Your career Explained”, организирана от ACCA – най-голямата професионална организация, обединяваща специалисти в областта на счетоводството, одита и финансите. В това издание с удоволствие си партнираме с PwC България – една от водещите консултантски компании и предпочитан работодател.

Включете се на 11- ти май 2022, за да разберете как успешно да се развивате в сферата на одита и счетоводството: https://bit.ly/3EsUgroJTG
Legion Run 2022

Legion Run e отборно бягане до 5 км с 20+ препятствия от кал, огън, лед и бодлива тел, което се провежда в различни държави по света. Събитията са невероятна възможност да надскочиш себе си и да споделиш епични моменти с приятелите, колегите или семейството.

ВАЖНО: Това не е надпревара и не е състезание с другите, и не изисква специална физическа подготовка. Това е чисто, стопроцентово забавление за пораснали! Всяка част от трасето подлага на изпитание духа и тялото ти и изисква работа в екип. Ще тичаш, ще скачаш, ще пълзиш, ще спринтираш, ще висиш и ще помагаш на останалите да правят същото.

Хилядите позитивни коментари и благодарствени съобщения са всичко, което е било необходимо на организаторите, да вземат решението да организират Legion Run Bulgaria 2022.

Присъединете се и разберете защо Legion Run се превърна в най-посетеното спортно събитие с масово участие.

Повече информация за събитието тук.
ПОЛЕЗНО ЗА ВАС
Employer Branding

Employer Branding на JobTiger - канал за комуникация на работодателската марка.

Усилието да спечелим подходящия кандидат започва с най-важната стъпка - да привлечем вниманието му. За вашата дългосрочна стратегия развиваме услугата, която съчетава маркетингови и HR ползи.
  • Независим и авторитетен канал за комуникация
  • Структурирано, модерно, подредено и интерактивно съдържание
  • Лесно и динамично управление на информацията
  • По-добро индексиране от търсещите машини
  • Представяне в социалните мрежи
  • Допълнителни рекламни кампании на профила
  • Еmployer Branding профилите имат 13 пъти повече посещения
  • Над 50% повече време на посетителите в Employer branding профилите
80% от мениджърите в подбора и привличането на таланти вярват, че брандирането на работодателя оказва значително влияние върху способността за наемане на таланти (LinkedIn). За това към вашият Employer branding канал получавате:
  • Неограничен брой брандирани обяви на JobTiger.bg;
  • Рекламни кампании в социалните мрежи и SEO оптимизация на съдържанието;
  • Инструмент в позиционирането с пълен и визуален профил на компанията;
  • Абонамент за 1 година за 2400 лв. (без ДДС).
75% от активно търсещите работа е вероятно да кандидатстват за работа, ако работодателят активно управлява своята работодателска марка. (Public Insight).
JobTiger.bg създаде филтър за обяви "подходящи за бежанци"

Обяви за подходящи позиции за бежанци могат да се публикуват безплатно и да бъдат откривани по-лесно от търсещите.

Първият сайт за обяви за работа в България – JobTiger.bg е съпричастен с хуманитарната криза, предизвикана от войната в Украйна. Вече повече от 20 години мисията на компанията е да създава стойност за хората, търсещи работа, бизнеса и обществото.

И в тези времена екипът на JobTiger иска да подаде ръка на всички, които търсят убежище в България. След първите грижи за безопасност на живота и подкрепа от първа необходимост, идва и нуждата от достойна работа и интеграция в обществото.

Затова и в www.JobTiger.bg вече има филтър за търсене на "обяви подходящи за бежанци".

Повече информация можете да намерите тук.
Облачната версия на платформата GoodWorky е вече тук

Goodworky е геймифицирана онлайн платформа за e-learning, споделяне на идеи, мнения, знание и ресурси. Тя е предназначена да се използва за вътрешнофирмена комуникация, като хората в компанията могат да я достъпват по всяко време и отвсякъде.

Облачната платформа Goodworky спомага за повишаване на мотивацията на служителите, подобряване на вътрешната комуникация, изграждане на хомогенна организационна култура, идентифициране и развитие на таланти в компаниите.

GoodWorky е за вас, ако организацията има нужда:
  • От ефективна, интерактивна, геймифицирана и модерна платформа за обучение
  • Да предостави 24/7 възможност за обучение и повишаване квалификацията на хората
  • Да повиши ефективността на работните процеси, като подобри вътрешната комуникация
  • Да даде възможност за лесна изява, даване на обратна връзка, споделяне на идеи и мнения на вашите служители
  • Да повиши духа в организацията и ангажираността на хората
  • Да минимизирате времето за споделяне на важна информация към правилната аудитория и да следите ангажираността
  • Да превърне постигането на целите на компанията във вълнуваща съвместна мисия
  • Да предоставите възможност на всеки човек да се изявява колкото, както и когато поиска.
Геймификацията е един от най-модерните методи, използвани в бизнеса за повишаване на потреблението и ангажираността. Тя използва игрови техники и похвати като събиране на точки, класации, получаване на награди с цел да стимулира желано поведение в аудиторията.

Можете да изпробвате всички функционалности на GoodWorky за 14 дни напълно безплатна още днес. За да го направите кликнете тук.
ИНТЕРЕСНО ОТ HR INDUSTRY
  • Да ръководиш собствен бизнес не е за всеки
  • Кои са петте стъпки към успешна стратегия за предоставяне на социални придобивки?
  • Стартира нова платформа за обучения по здраве и безопасност, изцяло в синхрон с новата трудова реалност – ЛОТ АКАДЕМИЯ
  • Кои са съвременните митове за медитацията