EMPLOYER BRANDING BY JOBTIGER
Вашият Employer Branding на JobTiger.bg - силен канал за комуникация и представяне
В последната година HR общността по света все по-усилено говори за важността на изграждането и поддържането на работодателската марка именно след бурните промени през 2020.

Предизвикателствата за привличане и задържане на подходящи кандидати се превръщат в централен въпрос за дългосрочните политики на много компании. На фокус се поставят дългосрочните инвестиции в развиване на работодателската марка.

Нищо не е по-показателно за една компания от поведението ѝ по време на динамично променяща се среда. Стабилното, сигурно и надеждно корпоративно лице е основният фактор, който вдъхва доверие у потенциалните партньори, клиенти и служители.

Как да запазим своя корпоративен образ? Как да развием и комуникираме работодателския си имидж, така че да се възползваме максимално от възможностите (сега и за в бъдеще) и да привличаме лоялни партньори, клиенти и качествени служители?

В JobTger.tv представихме няколко препоръки как да се адаптирате и да извлечете оптимални ползи за компанията: https://jobtiger.tv/hr-industriya/employer-branding/employer_branding_2021

Инструментът, който ще ви подпомогне да бъдете от полза на кандидата и където цялата важна за него информация може да бъде показана в синтезиран вид, се намира на JobTiger.bg. Каналът за комуникация на работодателската марка е Employer Branding услугата. Създадена именно за компаниите, уважавани на българския пазар на труда заради грижите им за развитието и просперитета на служителите им и за въвеждането на добри HR, социални и екологични практики.

Вашият Employer Branding е независим канал, който има за цел именно да скъси дистанцията между вас и подходящите служители, да ви отличи от останалите работодатели и да разгласява информация за най-отличаващото ви на пазара на труда. Той ще отговори на максимален брой въпроси, които си задават търсещите работа, преди да кандидатстват в компанията. Каналът разгласява информацията по установените канали и социалните мрежи на JobTiger.

Вижте профилите на работодатели, които вече използват услугата като АББ България, Schwarz IT Bulgaria, Telenor Bulgaria EAD, Лидл България, Cargill Bulgaria и разберете как да се отличите и вие с вашия работодателски профил.
 
МИНАЛИ СЪБИТИЯ
С 537 интервюта, проведени за 6 часа, приключиха „Виртуални дни на кариерата 2021“

Представителите на 35 топ компании (броят е доста близък до нивата от преди пандемията) успяха да разговарят с 491 квалифицирани кандидати за нова работа.

Екипът на JobTiger, най-големия организатор на кариерни събития у нас и пионер, както в изложенията, провеждани на живо, така и във виртуалните им аналози – вече може да се похвали с успешно приключилото полугодие от наситения си със събития календар за 2021 година.

На 10 юни се проведе осмото издание на най-стария в България онлайн форум, на който специалистите с опит и квалификация могат да открият работата, за която мечтаят. Добрата новина е, че, анализирайки данните за 7 години назад, от старта на специализираното виртуално изложение, се вижда, че въпреки безпрецедентната криза – броят на компаниите, които заявяват желание и тези пролет и лято да наемат кадри с опит, се доближава до нивата от преди началото на пандемията.

А събитието не просто даде шанс на стотици професионалисти за по-добра кариера, но и доказа, че онлайн общуването става все по-пълноценно и незаменимо в съвременното общество. Освен че имаше активно търсене и предлагане на работа (за 6 часа бяха проведени 537 интервюта между представителите на 35 водещи компании и 491 опитни кандидати), но и интересът към конферентната програма доказа отново, че виртуалните форуми на JobTiger не са просто поредица от чатове, а и начин (лесно, достъпно и безплатно) да актуализираш знанията си и да усъвършенстваш професионалните си умения. Презентациите на най-голямата аутсорсинг компания у нас TELUS International Europe и Kaufland България предизвикаха интереса на десетки посетители.
 
ПОЛЕЗНО ЗА ВАС
Промоция за HR Marketplace в HRIndustry.bg!

JobTiger има ново предложение за HR бранша– всеки заявен от 1 до 30 юни продукт в HR Marketplace на HRIndustry.bg получава тримесечен безплатно присъствие.
HR Marketplace е място за споделяне и рекламиране на HR продукти и услуги в помощ на компаниите в България.

В последните години все повече компании в България имат нужда и търсят HR решения за предизвикателствата пред тях, пътища за подобряване на работата и повишаване на ефективността си.
Годината на медицинските и икономически премеждия ускори процеса, през който търсенето на такива решения става онлайн. Светът неминуемо се дигитализира и HR общността в много случаи е водеща сила в този процес.

Бъдете едни от първите в онлайн каталога за услуги. Създаваме съвместно новото пространство за услуги и продукти на българския пазар.
Рекорден брой обяви за работа са публикувани през май

Търсят се основно работници и обслужващ персонал – сочи актуалният анализ на компанията за комплексни HR услуги JobTiger.

В началото на май на пазара на труда цареше затишие, което не беше изненада заради Великденските празници и свързаните с тях почивни дни. След възстановяването на работния ритъм обаче, броят на обявите от фирми, търсещи нови кадри, започна да расте стремглаво и през последната седмица на май предложенията се увеличиха с цели 25% и надминаха нивото на публикувани обяви преди началото на пандемията у нас през март миналата година.

Така, общият брой обяви за работа през май надхвърли 52 000, което е с 22% повече спрямо предходния месец април и със 76% повече, ако се върнем година назад – информира актуалното изследване на JobTiger.

И през май се отчита ръст на обявите във всеки един сектор

Една от причините за внезапното покачване в броя на обявите в последната седмица на май е все така засиленото предлагане на работни места в секторите „Хотелиерство и ресторантьорство“ и „Търговия и продажби“, което е нараснало съответно с 36% и 30%. Това поставя тези отрасли на челни позиции по ръст на обявите за работа.

След тях се нареждат секторите „Логистика и транспорт“ (27%), „Производство“ (23%), „Здравеопазване и фармация“ (20%), „Счетоводство, одит, финанси“ (17%), „Административни дейности“ (16%), „Маркетинг и реклама“ (16%) и „Строителство“ (9%). Секторът „ИТ“ се нарежда на последно място с 2% ръст на обявите.

Вижте целият анализ на JobTiger за м. май в JobTiger.bg.
Как да отговорите на въпроса за заплатата на интервю за работа?

Заплатата все още не се обсъжда много често. Понякога този въпрос може да ви изненада на интервю за работа. В същото време отговорът му разкрива как оценявате своя опит и потенциал, както и дали ще останете доволни от финансовите условия, в които ще работите.

Каква заплата очаквате? Въпрос, до който рано или късно ще се стигне на интервю, особено ако попадате сред подходящите кандидати. Как да реагирате правилно, така че да покажете реалистични изисквания и в същото време да си тръгнете доволни от резултата.

Напишете си домашното

Подгответе се за интервюто за работа. Това означава, че трябва да знаете диапазона на заплатите във вашия сектор, за вашата позиция и регион. Ако знаете този диапазон, няма да поискате прекалено висока заплата и няма да откажете потенциалния работодател. Използвайте въпросника за заплата в Zaplatomer.bg, който отчита всички основни фактори, които ще ви помогнат да разберете стойността си на пазара на труда.

Вижте всички съвети в Zaplatomer.bg.
 
ИНТЕРЕСНО ОТ HR INDUSTRY.BG
Меките умения са ключови, за да отговорим на изискванията на пазара на труда

Меките умения са от основно значение. Това се потвърждава от много проучвания, както и от изискванията към кандидатите в обявите за работа. Разберете кои меки умения са най-търсени и защо трябва да ги развивате.

Според проучване с участието на университета в Харвард до 85 % от успехът в работата се предопределя от добре усвоени меки умения, а само 15 % от успехът се дължи на т. нар. твърди умения като образование и придобити технически умения.

Според сайта за работа Profesia.sk само четири от петнадесет най-често търсени умения са твърди умения. Те включват езикови умения, опит, аналитично мислене и работа с MS Office.

  • HR Marketplace: 3-модулно обучение за ЗБУТ, КБЗС и контрол върху качеството за изпълнение на строителството
  • Задочни репортажи за България
  • HR Marketplace: Бизнес aнализ за HR