Министерството на правосъдието на основание чл. 14 от Наредбата за
провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни
служители и заповед № ЧР-01-467/14.11.2023 г. на министъра на
правосъдието обявява конкурс за заемане на 1 /една/ щатна бройка за
длъжността „главен експерт” в отдел „Координация на политики в
съдебната система“, дирекция „Стратегическо развитие и програми“,
при следните условия:
1. Описание на длъжността: Длъжността е свързана с: ефективно и
своевременно изготвяне на експертни правни анализи и становища на
действащото законодателство и на предложения за законодателни
промени във връзка с изпълнението на мерките, свързани с реформа в
съдебната система, включително и по Механизма за сътрудничество и
оценка на Европейската комисия; участие в разработването на
стратегически, програмни и планови документи, свързани с развитието
на правосъдната система; подпомагане ефективната работа на
дейността на съветите, председателствани от министъра на
правосъдието.
2. Минималните изисквания по Класификатора на длъжностите в
администрацията за заемане на длъжността са:
2.1 Образователно-квалификационна степен – магистър;
2.2 Професионален опит – да притежава най-малко минималния ранг за
длъжността III младши или професионален опит – 3 години.
3. Професионална област на придобитото висше образование: право с
придобита юридическа правоспособност;
4. Допълнителна квалификация – владеене на английски, френски или
немски език.
5. Начинът за провеждане на конкурса е, както следва:
5.1 решаване на тест за общи компетентности и познания за
държавната администрация по реда на глава четвърта от Наредбата за
провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни
служители, като резултатите са основание за отстраняване от участие
в процедурата;
5.2 решаване на тест за познания от професионалната област на
длъжността и относно Министерство на правосъдието;
5.3 интервю.
6. Кандидатите следва предварително да се регистрират със собствен
имейл и парола в Портала за работа в държавната администрация на
адрес https://jobs.government.bg, където след успешна регистрация
ще получат персонален идентификационен номер (ПИН), който служи за
идентифициране при кандидатстване и явяване на тест за общи
компетентности и познания за държавната администрация.
Тестът за общи компетентности и познания за държавната
администрация се провежда чрез тестови задачи, разделени в два
модула („Общи компетентности“ и „Познания за държавната
администрация“). Тестът се провежда в гр. София, в онлайн среда в
компютърно оборудвана зала чрез платформа, достъп до която
кандидатите имат чрез потребителско име (имейл), парола и ПИН.
7. Кандидатите за участие в конкурса следва да подадат заявление по
образец – приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за
провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни
служители /НПКПМДСл/, в което задължително се отбелязва ПИН от
Портала за работа в държавната администрация. Към заявлението
следва да приложат:
7.1 декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл;
7.2 копия от документи за придобитата образователно-квалификационна
степен, допълнителна квалификация, които се изискват за длъжността;
ако дипломата на кандидата за придобито в Република България
образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и
докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на
дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина
образование е вписан в регистрите за академично признаване на
Националния център за информация и документация, в заявлението се
посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като
копие на диплома не се прилага. Документите се представят в цялост
с приложения и оформени съгласно нормативните изисквания;
7.3 копие от удостоверение за придобита юридическа правоспособност,
ако е издадено преди 1 март 2011 г. В случай, че удостоверение е
издадено след 1 март 2011 г., информацията се събира по служебен
път;
7.4 копия от документи, удостоверяващи продължителността на
професионалния опит (например: трудова книжка; служебна книжка;
осигурителна книжка; удостоверение за осигурителен стаж (по образец
УП – 3); удостоверение за осигурителен стаж и доход на
самоосигуряващо се лице (по образец КРД – 13); официален документ
за извършване на дейност в чужбина, издаден от компетентен орган
или компетентно длъжностно лице; връчени длъжностни характеристики
за съответните заемани длъжности) или придобит ранг. Документите се
представят в цялост и оформени съгласно нормативните
изисквания;
7.5 копия от документи, удостоверяващи владеене на английски,
френски или немски език;
7.6 в случай че кандидатът е с дислексия, се прилага медицински
документ, удостоверяващ това състояние;
7.7 копия от други документи по преценка на кандидата.
8. Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва в
14-дневен срок от датата на публикуване на обявлението за конкурса
лично от кандидатите или чрез пълномощник в Министерство на
правосъдието - гр. София, ул. “Славянска” № 1, дирекция
„Канцелария” от 09.30 ч. до 17.30 ч. всеки работен ден. Документи
по обикновена поща не се приемат.
9. Документите може да се подават по електронен път на електронна
поща M_Aksentieva@justice.government.bg, като в този случай
заявлението и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл
следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
10. Размерът на основната месечна заплата (ОМЗ) за длъжността е от
780 (седемстотин и осемдесет) лева до 2 412 (две хиляди
четиристотин и дванадесет) лева. Размерът на ОМЗ за длъжността се
определя като минимум на размера на първа степен на нивото на ОМЗ и
максимум – 60 % от сбора на минимума и максимума на трета степен на
нивото на ОМЗ, съгласно Таблицата за минималните и максималните
размери на основните месечни заплати по нива и степени по
Приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на
служителите в държавната администрация, като се отчитат размерите
на достигнатите основни месечни заплати на служителите в същото
ниво и степен на основна месечна заплата за длъжността в дирекция
„Стратегическо развитие и програми“, както квалификацията и
професионалния опит на кандидата.
11. Българските граждани, които са преминали срочна служба в
доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на
въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при
кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати
равни крайни резултати от проведената процедура.
Списъците на допуснатите/недопуснатите кандидати и всички съобщения
във връзка с конкурса ще се публикуват на електронната страница на
министерството.
Документите на кандидатите ще се приемат в сградата на Министерство
на правосъдието на адрес гр. София, ул. „Славянска“ № 1, дирекция
"Канцелария" от 09.30 ч. на 16.11.2023 г. до 17.30 ч. на
30.11.2023 г. включително.
Телефон: 029237482