Министерството на правосъдието на основание чл. 14 от Наредбата за
провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни
служители и заповед № ЧР-01-120/17.05.2024 г. на министъра на
правосъдието обявява конкурс за заемане на 1 /една/ щатна бройка за
длъжността „главен експерт” в отдел „Специализирани информационни
системи и електронни услуги“, дирекция „Електронно правосъдие и
регистри“, при следните условия:
1. Описание на длъжността: Длъжността е свързана с разработването
на правни експертни анализи и оценки, изготвянето на юридически
становища и участие в разработването на проекти на нормативни
актове, изготвянето на отговори на запитвания, във връзка с
извършваните в отдела дейности и с правомощията на министъра на
правосъдието по: Закона за медиацията; прилагане на Хагската
конвенция за премахване на изискването за легализация на
чуждестранни публични актове (от 05.10.1961 г.) чрез
удостоверяването с апостил в МП на актове на съдилища и нотариуси;
Наредба № 8/2008 г. за функциите и организацията на дейността на
бюрата за съдимост, в частта дейността на Централно бюро за
съдимост: Наредба № 1/15.08.2002 г. за условията и реда за издаване
на разрешения за извършване на дейност с нестопанска цел от
чужденци в Република България.
2. Минималните изисквания по Класификатора на длъжностите в
администрацията за заемане на длъжността са:
2.1 Образователно-квалификационна степен – магистър;
2.2 Професионален опит – да притежава най-малко минималния ранг за
длъжността III младши или професионален опит – 3 години.
3. Професионална област на придобитото висше образование: право с
придобита юридическа правоспособност;
4. Допълнителна квалификация – ползване писмено и говоримо
английски език.
5. Начинът за провеждане на конкурса е решаване на тест за познания
от професионалната област на длъжността и относно Министерство на
правосъдието и интервю.
6. Кандидатите за участие в конкурса следва да подадат заявление по
образец – приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за
провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни
служители /НПКПМДСл/, към което да приложат:
6.1 декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл;
6.2 копия от документи за придобитата образователно-квалификационна
степен, допълнителна квалификация, които се изискват за длъжността;
ако дипломата на кандидата за придобито в Република България
образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и
докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на
дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина
образование е вписан в регистрите за академично признаване на
Националния център за информация и документация, в заявлението се
посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като
копие на диплома не се прилага. Документите се представят в цялост
с приложения и оформени съгласно нормативните изисквания;
6.3 копие от удостоверение за придобита юридическа правоспособност,
ако е издадено преди 1 март 2011 г. В случай, че удостоверение е
издадено след 1 март 2011 г., информацията се събира по служебен
път;
6.4 копия от документи, удостоверяващи продължителността на
професионалния опит (например: трудова книжка; служебна книжка;
осигурителна книжка; удостоверение за осигурителен стаж (по образец
УП – 3); удостоверение за осигурителен стаж и доход на
самоосигуряващо се лице (по образец КРД – 13); официален документ
за извършване на дейност в чужбина, издаден от компетентен орган
или компетентно длъжностно лице; връчени длъжностни характеристики
за съответните заемани длъжности) или придобит ранг. Документите се
представят в цялост и оформени съгласно нормативните
изисквания;
6.5 копия от документи, удостоверяващи ползването писмено и
говоримо английски език;
6.6 копия от други документи по преценка на кандидата.
7. Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва в
14-дневен срок от датата на публикуване на обявлението за конкурса
лично от кандидатите или чрез пълномощник в Министерство на
правосъдието - гр. София, ул. “Славянска” № 1, дирекция
„Канцелария” от 09.30 ч. до 17.30 ч. всеки работен ден. Документи
по обикновена поща не се приемат.
8. Документите може да се подават по електронен път на електронна
поща M_Aksentieva@justice.government.bg, като в този случай
заявлението и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл
следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
9. Размерът на индивидуалната основната месечна заплата за
длъжността е 2000 (две хиляди) лева за първа степен на нивото на
основната месечна заплата, 2500 (две хиляди и петстотин) лева за
втора степен на нивото на основната месечна заплата; 2700 (две
хиляди и седемстотин) лева за трета степен на нивото на основната
месечна заплата, съгласно Таблица за размерите на основните месечни
заплати по нива и степени за длъжностите в Министерство на
правосъдието, по Приложение № 1 към чл. 11, ал. 1 от Вътрешните
правила за заплатите на служителите в Министерството на
правосъдието, утвърдени със заповед № ЛС-04-479/18.12.2023 г. на
министъра на правосъдието.
10. Българските граждани, които са преминали срочна служба в
доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на
въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при
кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати
равни крайни резултати от проведената процедура.
Списъците на допуснатите/недопуснатите кандидати и всички съобщения
във връзка с конкурса ще се публикуват на електронната страница на
министерството.
Документите на кандидатите ще се приемат в сградата на Министерство
на правосъдието на адрес гр. София, ул. „Славянска“ № 1, дирекция
"Канцелария" от 09.30 ч. на 21.05.2024 г. до 17.30 ч. на
04.06.2024 г. включително.
Phone: 029237482