ОБЯВЛЕНИЕ
Министерството на правосъдието на основание чл. 14 от Наредбата за
провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни
служители и заповед № ЧР-01-241/04.05.2022 г. на министъра на
правосъдието обявява конкурс за заемане на 2 /две/ щатни бройки за
длъжността „главен инспектор в Инспекторат по чл. 46 от Закона за
администрацията” в Инспекторат по чл. 46 от Закона за
администрацията в Министерство на правосъдието, при следните
условия:
Описание на длъжността: Длъжността „главен инспектор в Инспекторат
по чл. 46 от Закона за администрацията” в Инспекторат по чл. 46 от
Закона за администрацията е свързана с: контрол на администрацията
и анализ за установяване на съответствие на нормативно определеното
(приетите управленски решения, закони, правилници, наредби,
вътрешна нормативна уредба) и фактическото състояние на
контролираната административна единица; административен контрол
върху управлението на собствеността и ресурсите в Министерство на
правосъдието и във второстепенните разпоредители с бюджет към
министъра; участия в работни групи: както на ниво министерство,
така и в други министерства и Министерски съвет; разработване на
вътрешни правила за работата на Инспектората, както и в рамките на
администрацията на министерството; контрол по изпълнение на
предписанията, дадени от контролни органи и анализ на резултатите;
при необходимост изготвяне и предоставяне на правни становища,
свързани с работата на Инспектората, както и други възложени задачи
с юридическа насоченост; даване на правна консултация при
възникнали юридически казуси във връзка с изготвяне констатации по
доклади, както и при предложения за търсене на дисциплинарна
отговорност.
1. Минималните изисквания по Класификатора на длъжностите в
администрацията и специфичните изисквания, съгласно чл. 46б, ал. 1
от Закона за администрацията, за заемане на длъжността са:
1.1 Образователно-квалификационна степен – магистър;
1.2 Професионален опит – да притежава най-малко минималния ранг за
длъжността III младши или професионален опит – 4 години, като за
професионален опит се зачита опитът в държавната администрация.
2. Професионална област на придобитото висше образование: право с
придобита юридическа правоспособност.
3. Достъп на работа с класифицирана информация: до ниво „строго
секретно“ (след заемане на длъжността).
4. Начинът за провеждане на конкурса е решаване на тест за познания
от професионалната област на длъжността и относно администрацията
(Министерство на правосъдието) и интервю.
5. Кандидатите за участие в конкурса следва да подадат заявление по
образец – приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за
провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни
служители /НПКПМДСл/, към което да приложат:
5.1 декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл;
5.2 копия от документи за придобитата образователно-квалификационна
степен, допълнителна квалификация, които се изискват за длъжността;
ако дипломата на кандидата за придобито в Република България
образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и
докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на
дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина
образование е вписан в регистрите за академично признаване на
Националния център за информация и документация, в заявлението се
посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като
копие на диплома не се прилага;
5.3 копие на удостоверение за придобита юридическа правоспособност,
ако е издадено преди 1 март 2011 г. В случай, че удостоверението е
издадено след 1 март 2011 г., информацията ще се събира по служебен
път;
5.4 копия от документи, удостоверяващи продължителността на
професионалния опит или придобит ранг. Документите се представят в
цялост и оформени съгласно нормативните изисквания;
5.5 копия от други документи по преценка на кандидата.
6. Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва в
14-дневен срок от датата на публикуване на обявлението за конкурса
лично от кандидатите или чрез пълномощник в Министерство на
правосъдието - гр. София, ул. “Славянска” № 1, дирекция
„Канцелария” от 09.30 ч. до 12.30 ч. всеки работен ден.
7. Документите може да се подават по електронен път на електронна
поща tz_zyapkova@justice.government.bg, като в този случай
заявлението и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл
следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
8. Размерът на основната месечна заплата (ОМЗ) за длъжността е от
770 (седемстотин и седемдесет) лева до 2412 (две хиляди
четиристотин и дванадесет) лева. Размерът на ОМЗ за длъжността се
определя като минимум на размера на първа степен на нивото на ОМЗ и
максимум – 60 % от сбора на минимума и максимума на трета степен на
нивото на ОМЗ, съгласно Таблицата за минималните и максималните
размери на основните месечни заплати по нива и степени по
Приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на
служителите в държавната администрация, като се отчитат размерите
на достигнатите основни месечни заплати на служителите в същото
ниво и степен на основна месечна заплата за длъжността в
Инспектората по чл. 46 от Закона за администрацията, както
квалификацията и професионалния опит на кандидата.
9. Българските граждани, които са преминали срочна служба в
доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на
въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при
кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати
равни крайни резултати от проведената процедура.
Списъците на допуснатите/недопуснатите кандидати и всички съобщения
във връзка с конкурса ще се публикуват на електронната страница на
министерството.
Документите на кандидатите ще се приемат в сградата на Министерство
на правосъдието на адрес гр. София, ул. „Славянска“ № 1, дирекция
„Канцелария“ от 09.05.2022 г. до 12.30 ч. на 23.05.2022 г.
включително.
Телефон: 029237481