Областна администрация Бургас
Главен секретар на Областна администрация Бургас
Бургас
full-time

Главен секретар на Областна администрация Бургас

Бургас full-time

About us

На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители, заповед № РД-10-230/20.08.2025г. и заповед № РД-10-237/27.08.2025г. на Областен управител на област Бургас
ОБЯВЯВА
конкурс за длъжността "Главен секретар" на Областна администрация Бургас

НАЧИН НА ПРОВЕЖДАНЕ НА КОНКУРСА

1. Защита на концепция за стратегическо управление на тема: "Административно ръководство, координация и контрол върху дейността на Областна администрация Бургас. Проблеми и предизвикателства"
2. Интервю.

НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ
Кандидатите следва да представят за участие в конкурса, лично или чрез упълномощено лице, следните документи:
1. писмено заявление за участие в конкурса – по образец;
2. автобиография;
3. декларация за обстоятелствата по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители – по образец;
4. копия от документи за придобита образователно–квалификационна степен и допълнителна квалификация, които се изискват за длъжността. Ако дипломата на кандидата за придобито в РБ образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистъра за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване;
5. копие от удостоверение за юридическа правоспособност, за кандидати с юридическо образование;
6. копие от документите за придобит професионален опит – 5 години на длъжност с ръководни функции: документи за трудов стаж, служебен стаж осигурителен стаж и извършване на дейност в чужбина;
7. доказателства за придобит ранг на държавен служител, минимум I младши (ако е придобит такъв).

ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ
Документите следва да бъдат представени лично от кандидатите или от техни упълномощени представители (съгл. чл. 17, ал. 5 от НПКПМДС) в деловодството на Областна администрация Бургас, ул. ”Цар Петър“ № 1 или по електронен път чрез посочената в обявлението електронна поща: oabs.delovodstvo@bs.government.bg, като в този случай заявлението и декларацията по чл.17, ал.3, т.1 от НПКПМДС следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Срокът за представяне на документите е 14 дневен от публикуване на обявлението в интернет - до 17:30ч на 29.09.2025г.
Служителите в деловодството предоставят длъжностна характеристика за конкурсната длъжност на кандидатите при подаването на документите и ги запознават, удостоверено с подпис на кандидата, за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от Закона за държавния служител. В случай, че кандидатите подадат документи по електронна поща, длъжностна характеристика и декларация за обстоятелствата по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители – по образец, ще получат по заявената от тях електронна поща.
Съгласно чл. 18, ал. 2 от НПКПМДС, с входящ номер и дата се регистрират само заявления, към които са представени всички посочени в тях документи. Заявления подадени след изтичане на срока, посочен в заповедта за провеждане на конкурса не се регистрират.
Списъците или други съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват на информационното табло в Центъра за обслужване на граждани в Областна администрация Бургас и на интернет страницата на Областна администрация Бургас www.bs.government.bg.
На основание чл. 14, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители конкурсът се обявява в Административния регистър, на интернет страницата на Областна администрация Бургас web: www.bs.government.bg, в специализиран сайт или портал за търсене на работа.

Responsibilities

Информация за длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- ръководи, организира, координира и контролира дейността на администрацията за точното спазване на нормативните актове и на законните разпореждания на Областния управител;
- утвърждава длъжностните характеристики на служителите в администрацията;
- организира обучения във връзка с повишаване на професионалната квалификация на служителите и за подобряване на административното обслужване;
- участва в разработването на вътрешните актове на администрацията и съгласува проекти на документи – заповеди, писма, становища и др.;
- осъществява общ контрол по управление на имотите и вещите държавна собственост, предоставени за нуждите на Областна администрация Бургас;
- утвърждава вътрешни правила за организация за административното обслужване, които регулират взаимодействието на звената при осъществяване на административното обслужване и последователността на извършваните от тях и в тях действия;
- контролира спазването на сроковете при осъществяване на административното обслужване на физически и юридически лица;
- участва в международни и национални програми и проекти, свързани с въпросите на административното обслужване на регионално ниво;
- прави предложения за подобряване организацията и ефективността на работата в Областна администрация - Бургас;
- организира и координира взаимодействието на администрацията с администрацията на Министерския съвет;
- изготвя ежегоден доклад за дейността на Областна администрация Бургас до Министерския съвет;
- председателства съставите на комисии при провеждането на конкурси за заемане на свободна длъжност в администрацията;
- ръководи Дисциплинарния съвет на Областна администрация Бургас;
- осъществява контрол по изпълнение на задълженията за направените препоръки от външни и вътрешни одитори и предписания/указания на контролните органи и за спазването на сроковете за изпълнението им;
- контролира навременното протичане на процеса на оценяване на служителите в Областна администрация Бургас;
- контролира навременното изпълнение на задълженията по чл. 50 - 53 от ЗПК, като при неизпълнение на същите изпраща сигнал до Комисията за противодействие на корупцията за издаване на наказателно постановление;
- осъществява контрол за изпълнение на задълженията за вписване и актуализиране на данни, в т. ч. постъпили сигнали и искания в Регистъра на декларациите;
- председател на комисиите за провеждане на процедурите за обществени поръчки по реда на Закона за обществените поръчки и Закона за държавната собственост;
- извършва контролна проверка на пълнотата, точността и обхвата на исканата информация и да утвърждава Годишния отчетен доклад за състоянието на администрацията и Самооценката на административното обслужване, като носи отговорност за достоверността на въведената информация;
- контролира въвеждането и актуализацията на информацията за административната структура, конкурсите, режимите и услуги в Административния регистър;
- осъществява координацията и контрола на служителите, определени да вписват и актуализират данни в Интегрираната информационна система на държавната администрация
( ИИСДА );
- осъществява пряк контрол по отношение на пълнотата, достоверността, актуалността и срочността на въвежданата информация в ИИСДА;
- изпълнява и други задачи, възложени от Областния управител;
- да опазва служебната и държавна тайна, съгласно изискванията на Закона за защита на класифицираната информация.

Requirements and necessary skills

Минималните и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове и в Класификатора на длъжностите в администрацията за заемане на длъжността, са следните:
- лицето да е български гражданин или гражданин на друга държава - членка на Европейския съюз, на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария, да е навършило пълнолетие, да не е поставено под запрещение, да не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и да не е лишено по съответния ред от правото да заема съответната длъжност;
- вид правоотношение: служебно;
- висше образование: образователна степен: магистър;
- професионален опит: минимум 5 години на длъжност с ръководни функции и/или присъден минимум I младши ранг;
- ранг на държавен служител: I младши;
- длъжностно ниво по КДА: 4;
- наименование на длъжностното ниво по КДА: Ръководно ниво 4А
- Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
3. Допълнителна квалификация и умения, носещи предимство за кандидатите:
• висше образование в професионална област: „Социални, стопански и правни науки“, професионални направления: „Право“, „Икономика“ (съгласно Класификатора на областите на висше образование и професионалните направления, утвърден с ПМС № 123 от 2002г.);
● компютърна грамотност – MS Office, Internet, работа с нормативна база данни;
● добри познания за структурата и механизмите за управление в Република България;
● умения да работи в екип;
● придобит професионален опит в държавната администрация.

We offer

Основният размер на заплатата за длъжността се определя в рамките на минималния и максимален размер на основната месечна заплата, съгласно Приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация в границите от 1077 лв. до 3700 лв., като индивидуалният размер ще бъде определен при назначаването, съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8 и чл. 9 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация.
Работни места – 1 брой.

Лице за контакти и допълнителна информация: Старши експерт „Човешки ресурси”, тел. 056/894-154.

Contact Information

Phone: 0887187531