Министерството на правосъдието на основание чл. 14 от Наредбата за
провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни
служители и заповед № ЧР-01-137/22.05.2023 г. на министъра на
правосъдието обявява конкурс за заемане на 1 /една/ щатна бройка за
длъжността „старши експерт” в отдел „Специализирани информационни
системи и електронни услуги“, дирекция „Електронно правосъдие и
регистри” в Министерство на правосъдието, при следните условия:
Описание на длъжността: Длъжността е свързана с изготвяне на
становища, анализи, оценки, отговори на запитвания, индивидуални
административни актове, издавани от министъра при осъществяване на
специалната му компетентност по Закона за медиацията; Наредба №
8/2008 г. за функциите и организацията на дейността на бюрата за
съдимост в частта дейност на Централно бюро за съдимост при
Министерство на правосъдието; Наредба № 2 от 15.03.2007г. за
условията и реда за одобряване на организациите, които обучават
медиатори; изисквания за обучения за медиатори; реда за вписване,
отписване и заличаване на медиатори от Единния регистър на
медиаторите и за процедурните и етични правила за поведение на
медиатора; подпомагане на дейностите по разработване на проекти на
нормативни актове в български работни групи. Прилагане на Хагската
конвенция от 05.10.1961 г., в сила за Република България от
30.04.2000 г.
1. Минималните изисквания по Класификатора на длъжностите в
администрацията за заемане на длъжността са:
1.1 Образователно-квалификационна степен – бакалавър;
1.2 Професионален опит – да притежава най-малко минималния ранг за
длъжността – IV младши или професионален опит – 2 години.
2. Професионална област на придобитото висше образование:
Политически науки, Право, Национална сигурност, Администрация и
управление.
3. Допълнителна квалификация – ползване писмено и говоримо на
английски език.
4. Начинът за провеждане на конкурса е решаване на тест за познания
от професионалната област на длъжността и относно Министерство на
правосъдието и интервю.
5. Кандидатите за участие в конкурса следва да подадат заявление по
образец – приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за
провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни
служители /НПКПМДСл/, към което да приложат:
5.1 декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл;
5.2 копия от документи за придобитата образователно-квалификационна
степен, допълнителна квалификация, които се изискват за длъжността;
ако дипломата на кандидата за придобито в Република България
образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и
докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на
дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина
образование е вписан в регистрите за академично признаване на
Националния център за информация и документация, в заявлението се
посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като
копие на диплома не се прилага. Документите се представят в цялост
с приложения и оформени съгласно нормативните изисквания;
5.3 копия от документи, удостоверяващи продължителността на
професионалния опит /например: трудова книжка; служебна книжка;
осигурителна книжка; удостоверение за осигурителен стаж (по образец
УП – 3); удостоверение за осигурителен стаж и доход на
самоосигуряващо се лице (по образец КРД – 13); официален документ
за извършване на дейност в чужбина, издаден от компетентен орган
или компетентно длъжностно лице; връчени длъжностни характеристики
за съответните заемани длъжности/ или придобит ранг. Документите се
представят в цялост и оформени съгласно нормативните
изисквания;
5.4 копие на документ за владеене на английски език;
5.5 копия от други документи по преценка на кандидата.
6. Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва в
14-дневен срок от датата на публикуване на обявлението за конкурса
лично от кандидатите или чрез пълномощник в Министерство на
правосъдието - гр. София, ул. “Славянска” № 1, дирекция
„Канцелария” от 09.30 ч. до 17.30 ч. всеки работен ден. Документи
по обикновена поща не се приемат.
7. Документите може да се подават по електронен път на електронна
поща G_Kehayov@justice.government.bg, като в този случай
заявлението и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл
следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
8. Размерът на основната месечна заплата (ОМЗ) за длъжността е от
780 (седемстотин и осемдесет) лева до 2208 (две хиляди двеста и
осем) лева. Размерът на ОМЗ за длъжността се определя като минимум
на размера на първа степен на нивото на ОМЗ и максимум – 60 % от
сбора на минимума и максимума на трета степен на нивото на ОМЗ,
съгласно Таблицата за минималните и максималните размери на
основните месечни заплати по нива и степени по Приложение № 1 към
чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната
администрация, като се отчитат размерите на достигнатите основни
месечни заплати на служителите в същото ниво и степен на основна
месечна заплата за длъжността в дирекция „Електронно правосъдие и
регистри“, както квалификацията и професионалния опит на
кандидата.
9. Българските граждани, които са преминали срочна служба в
доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на
въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при
кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати
равни крайни резултати от проведената процедура.
Списъците на допуснатите/недопуснатите кандидати и всички съобщения
във връзка с конкурса ще се публикуват на електронната страница на
министерството.
Документите на кандидатите ще се приемат в сградата на Министерство
на правосъдието на адрес гр. София, ул. "Славянска" № 1,
дирекция "Канцелария" от 09:30 на 23.05.2023 г. до 17:30
на 06.06.2023 г. включително.
Телефон: +359 2 9237 547