На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 14
от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на
държавните служители и Заповед № РД-10-137/28.05.2025г. на Областен
управител на област Бургас
ОБЯВЯВА
конкурс за длъжността
„Старши експерт” в отдел „Териториално устройство и държавна
собственост“,
дирекция „Административен контрол, регионално развитие и държавна
собственост”
в Областна администрация Бургас.
НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ
Кандидатите следва да представят за участие в конкурса, лично или
чрез упълномощено лице, следните документи:
1. писмено заявление за участие в конкурса – по образец;
2. автобиография
3. декларация за обстоятелствата по чл. 17, ал. 3, т. 1 от
Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на
държавни служители – по образец;
4. копия от документи за придобита образователно–квалификационна
степен и допълнителна квалификация, които се изискват за
длъжността;
5. копие от документите, удостоверяващи продължителността на
професионалния опит и/или придобитият ранг като държавен
служител;
6. документ удостоверяващ или деклариращ идентичността на имената,
при несъответствие на същите в представените документи.
ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ
Начин на провеждане на конкурса – решаване на тест за познания от
професионалната област на длъжността и интервю.
Документите следва да бъдат подадени в срок до 17:30 часа на
10.06.2025г. в деловодството на Областна администрация Бургас, ул.
”Цар Петър“ № 1. Документите може да се подават и по електронен път
на e-mail: oab.delovodstvo@gmail.com, като в този случай
заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с
електронен подпис.
Списъците или други съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват
на информационното табло в Центъра за обслужване на граждани в
Областна администрация Бургас и на интернет страницата на Областна
администрация Бургас: www:bs.government.bg.
Информация за длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- Изразява становища и извършва необходимите експертни и технически
действия в процедурите за одобряване на подробни устройствени
планове, съгласуване и одобряване на инвестиционни проекти и
издаване на разрешения за строеж за обекти, които съгласно
разпоредбите на ЗУТ са от компетентността на областния
управител;
- Подпомага областния управител при упражняване на правата и
задълженията на възложител по чл. 161 от ЗУТ за строежите -
държавна собственост и строежите в имоти – държавна собственост,
включително при съставяне на актове и протоколи по Наредба 3 от
31.07.2003г.;
- Подпомага областния управител при упражняване на функциите му по
Закона за устройството на черноморското крайбрежие;
- Участва като представител на областния управител в
междуведомствени комисии и експертни съвети по Закона за водите,
ЗКИР, ЗУТ, ЗСПЗЗ, ЗООС и ЗЗТи др. и осъществява взаимодействие с
компетентните специализирани администрации;
- Извършва огледи и изразява становища относно местоположението,
състоянието и устройствения статут на поземлени имоти, сгради и
други обекти – държавна собственост;
- Заявява административни услуги пред Службата по геодезия,
картография и кадастър гр. Бургас – издаване на скици, схеми,
скици-проекти, схеми-проекти, удостоверения за имоти – държавна
собственост и др. вкл. Получава издадените официални документи;
- При необходимост от изменение на действащите подробни
устройствени планове относно имоти – държавна собственост, изразява
становища и подготвя искания за именение;
- Извършва действия по съставяне на актове за публична и частна
държавна собственост и отразяване на промени в обстоятелствата
върху съставени актове за държавна собственост;
- Отразява данните за имотите – държавна собственост в регистрите
по закона за държавната собственост и ППЗДС;
- Осъществява процедури по отписване от актовите книги за държавна
собственост на имоти, неправилно актувани като държавна
собственост, и имоти, основанието за актуване на които е
отпаднало;
- Извършва заверки върху молби-декларации по обстоятелствена
проверка в законоустановените срокове;
- Приема и консултира граждани и юридически лица по повод постъпили
техни преписки;
- Подготвя отговори по молби, жалби и запитвания на граждани и
юридически лица, свързани с прилагането на ЗДС, ЗУТ, ЗКИР, ЗСПЗЗ и
др. специални закони;
- Изготвя кореспонденция, участва в комисии и извършва експертни и
технически действия по управление и разпореждане с имоти държавна
собственост;
- Извършва необходимите действия в производствата по принудително
отчуждаване на недвижими имоти – частна собственост за държавни
нужди и подготвя заповеди за отчуждаване;
- Оказва съдействие и консултира служителите в администрацията по
въпроси и казуси, свързани с кадастъра, устройството на територията
и строителството;
- Подпомага вземането на решения на по-високи нива, като съдейства
на ръководните длъжности в набирането, анализирането и
систематизирането на информация за поставени проблеми;
- Съставя актове за установяване на нарушения по чл. 31 от ЗУЧК,
извършени на неохраняем морски плаж или на морски плаж за
природосъобразен туризъм;
- Съставяне на актове за установяване на нарушения по чл. 83, чл.
84 от Закона за държавната собственост;
- Разработва експертни анализи и оценки, изготвя становища,
предоставя методически указания по прилагането на административните
актове във връзка с дейността на администрацията, изготвя експертни
анализи и оценки във връзка с осъществяване правомощията на
Областния управител.
- Съдействие за повишаване квалификацията на служителите и
подобряване организацията на работата на общинските администрации
за своевременното и законосъобразното обслужване на гражданите.
Работни места – 1 брой.
Лице за контакти и допълнителна информация: Старши експерт „Човешки
ресурси”, тел. 056/89-41-54.
Phone: 0887187531