• Съхранява и опазва, в добър външен вид, предоставените му писма и
пратки;
• Организира работата си, като спазва изискванията да предоставя на
определено място и точно време всички документи и писма и др.;
• Приема, регистрира и изпраща в съответните структурни звена на
банката входящата кореспонденция;
• Изпраща приключената документация по адреси на хартиен носител и
по електронната поща;
• Води опис за преминалите през деловодството документи и
осъществява контрол върху сроковете за тяхното изпълнение;
• Приема документи подлежащи на архивиране по опис и ги класифицира
съгласно сроковете за съхранение и номенклатурата на делата;
• Създава описи на получените дела и извършва справочна дейност по
архивните материали;
• Подготвя и предава документи за постоянно съхранение в архива на
Банката;
• Подготвя и предава документи за унищожаване, въз основа на
вътрешно-нормативните изисквания в Банката
• Приема, размножава и оформя постъпилите в архива материали.