Главен секретар на Областна администрация Бургас
Бургас
длъжност на пълно работно време

Главен секретар на Областна администрация Бургас

Бургас длъжност на пълно работно време

За нас

На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители, заповед № РД-10-230/20.08.2025г. и заповед № РД-10-237/27.08.2025г. на Областен управител на област Бургас
ОБЯВЯВА
конкурс за длъжността "Главен секретар" на Областна администрация Бургас

НАЧИН НА ПРОВЕЖДАНЕ НА КОНКУРСА

1. Защита на концепция за стратегическо управление на тема: "Административно ръководство, координация и контрол върху дейността на Областна администрация Бургас. Проблеми и предизвикателства"
2. Интервю.

НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ
Кандидатите следва да представят за участие в конкурса, лично или чрез упълномощено лице, следните документи:
1. писмено заявление за участие в конкурса – по образец;
2. автобиография;
3. декларация за обстоятелствата по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители – по образец;
4. копия от документи за придобита образователно–квалификационна степен и допълнителна квалификация, които се изискват за длъжността. Ако дипломата на кандидата за придобито в РБ образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистъра за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване;
5. копие от удостоверение за юридическа правоспособност, за кандидати с юридическо образование;
6. копие от документите за придобит професионален опит – 5 години на длъжност с ръководни функции: документи за трудов стаж, служебен стаж осигурителен стаж и извършване на дейност в чужбина;
7. доказателства за придобит ранг на държавен служител, минимум I младши (ако е придобит такъв).

ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ
Документите следва да бъдат представени лично от кандидатите или от техни упълномощени представители (съгл. чл. 17, ал. 5 от НПКПМДС) в деловодството на Областна администрация Бургас, ул. ”Цар Петър“ № 1 или по електронен път чрез посочената в обявлението електронна поща: oabs.delovodstvo@bs.government.bg, като в този случай заявлението и декларацията по чл.17, ал.3, т.1 от НПКПМДС следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Срокът за представяне на документите е 14 дневен от публикуване на обявлението в интернет - до 17:30ч на 29.09.2025г.
Служителите в деловодството предоставят длъжностна характеристика за конкурсната длъжност на кандидатите при подаването на документите и ги запознават, удостоверено с подпис на кандидата, за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от Закона за държавния служител. В случай, че кандидатите подадат документи по електронна поща, длъжностна характеристика и декларация за обстоятелствата по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители – по образец, ще получат по заявената от тях електронна поща.
Съгласно чл. 18, ал. 2 от НПКПМДС, с входящ номер и дата се регистрират само заявления, към които са представени всички посочени в тях документи. Заявления подадени след изтичане на срока, посочен в заповедта за провеждане на конкурса не се регистрират.
Списъците или други съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват на информационното табло в Центъра за обслужване на граждани в Областна администрация Бургас и на интернет страницата на Областна администрация Бургас www.bs.government.bg.
На основание чл. 14, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители конкурсът се обявява в Административния регистър, на интернет страницата на Областна администрация Бургас web: www.bs.government.bg, в специализиран сайт или портал за търсене на работа.

Отговорности

Информация за длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- ръководи, организира, координира и контролира дейността на администрацията за точното спазване на нормативните актове и на законните разпореждания на Областния управител;
- утвърждава длъжностните характеристики на служителите в администрацията;
- организира обучения във връзка с повишаване на професионалната квалификация на служителите и за подобряване на административното обслужване;
- участва в разработването на вътрешните актове на администрацията и съгласува проекти на документи – заповеди, писма, становища и др.;
- осъществява общ контрол по управление на имотите и вещите държавна собственост, предоставени за нуждите на Областна администрация Бургас;
- утвърждава вътрешни правила за организация за административното обслужване, които регулират взаимодействието на звената при осъществяване на административното обслужване и последователността на извършваните от тях и в тях действия;
- контролира спазването на сроковете при осъществяване на административното обслужване на физически и юридически лица;
- участва в международни и национални програми и проекти, свързани с въпросите на административното обслужване на регионално ниво;
- прави предложения за подобряване организацията и ефективността на работата в Областна администрация - Бургас;
- организира и координира взаимодействието на администрацията с администрацията на Министерския съвет;
- изготвя ежегоден доклад за дейността на Областна администрация Бургас до Министерския съвет;
- председателства съставите на комисии при провеждането на конкурси за заемане на свободна длъжност в администрацията;
- ръководи Дисциплинарния съвет на Областна администрация Бургас;
- осъществява контрол по изпълнение на задълженията за направените препоръки от външни и вътрешни одитори и предписания/указания на контролните органи и за спазването на сроковете за изпълнението им;
- контролира навременното протичане на процеса на оценяване на служителите в Областна администрация Бургас;
- контролира навременното изпълнение на задълженията по чл. 50 - 53 от ЗПК, като при неизпълнение на същите изпраща сигнал до Комисията за противодействие на корупцията за издаване на наказателно постановление;
- осъществява контрол за изпълнение на задълженията за вписване и актуализиране на данни, в т. ч. постъпили сигнали и искания в Регистъра на декларациите;
- председател на комисиите за провеждане на процедурите за обществени поръчки по реда на Закона за обществените поръчки и Закона за държавната собственост;
- извършва контролна проверка на пълнотата, точността и обхвата на исканата информация и да утвърждава Годишния отчетен доклад за състоянието на администрацията и Самооценката на административното обслужване, като носи отговорност за достоверността на въведената информация;
- контролира въвеждането и актуализацията на информацията за административната структура, конкурсите, режимите и услуги в Административния регистър;
- осъществява координацията и контрола на служителите, определени да вписват и актуализират данни в Интегрираната информационна система на държавната администрация
( ИИСДА );
- осъществява пряк контрол по отношение на пълнотата, достоверността, актуалността и срочността на въвежданата информация в ИИСДА;
- изпълнява и други задачи, възложени от Областния управител;
- да опазва служебната и държавна тайна, съгласно изискванията на Закона за защита на класифицираната информация.

Изисквания и необходими умения

Минималните и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове и в Класификатора на длъжностите в администрацията за заемане на длъжността, са следните:
- лицето да е български гражданин или гражданин на друга държава - членка на Европейския съюз, на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария, да е навършило пълнолетие, да не е поставено под запрещение, да не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и да не е лишено по съответния ред от правото да заема съответната длъжност;
- вид правоотношение: служебно;
- висше образование: образователна степен: магистър;
- професионален опит: минимум 5 години на длъжност с ръководни функции и/или присъден минимум I младши ранг;
- ранг на държавен служител: I младши;
- длъжностно ниво по КДА: 4;
- наименование на длъжностното ниво по КДА: Ръководно ниво 4А
- Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
3. Допълнителна квалификация и умения, носещи предимство за кандидатите:
• висше образование в професионална област: „Социални, стопански и правни науки“, професионални направления: „Право“, „Икономика“ (съгласно Класификатора на областите на висше образование и професионалните направления, утвърден с ПМС № 123 от 2002г.);
● компютърна грамотност – MS Office, Internet, работа с нормативна база данни;
● добри познания за структурата и механизмите за управление в Република България;
● умения да работи в екип;
● придобит професионален опит в държавната администрация.

Ние Ви предлагаме

Основният размер на заплатата за длъжността се определя в рамките на минималния и максимален размер на основната месечна заплата, съгласно Приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация в границите от 1077 лв. до 3700 лв., като индивидуалният размер ще бъде определен при назначаването, съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8 и чл. 9 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация.
Работни места – 1 брой.

Лице за контакти и допълнителна информация: Старши експерт „Човешки ресурси”, тел. 056/894-154.

Информация за контакт

Телефон: 0887187531