На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 14
от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на
държавните служители, заповед № РД-10-230/20.08.2025г. и заповед №
РД-10-237/27.08.2025г. на Областен управител на област Бургас
ОБЯВЯВА
конкурс за длъжността "Главен секретар" на Областна
администрация Бургас
НАЧИН НА ПРОВЕЖДАНЕ НА КОНКУРСА
1. Защита на концепция за стратегическо управление на тема:
"Административно ръководство, координация и контрол върху
дейността на Областна администрация Бургас. Проблеми и
предизвикателства"
2. Интервю.
НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ
Кандидатите следва да представят за участие в конкурса, лично или
чрез упълномощено лице, следните документи:
1. писмено заявление за участие в конкурса – по образец;
2. автобиография;
3. декларация за обстоятелствата по чл. 17, ал. 3, т. 1 от
Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на
държавни служители – по образец;
4. копия от документи за придобита образователно–квалификационна
степен и допълнителна квалификация, които се изискват за
длъжността. Ако дипломата на кандидата за придобито в РБ
образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и
докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на
дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина
образование е вписан в регистъра за академично признаване на
Националния център за информация и документация, в заявлението се
посочват номер, дата и издател на документа за признаване;
5. копие от удостоверение за юридическа правоспособност, за
кандидати с юридическо образование;
6. копие от документите за придобит професионален опит – 5 години
на длъжност с ръководни функции: документи за трудов стаж, служебен
стаж осигурителен стаж и извършване на дейност в чужбина;
7. доказателства за придобит ранг на държавен служител, минимум I
младши (ако е придобит такъв).
ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ
Документите следва да бъдат представени лично от кандидатите или от
техни упълномощени представители (съгл. чл. 17, ал. 5 от НПКПМДС) в
деловодството на Областна администрация Бургас, ул. ”Цар Петър“ № 1
или по електронен път чрез посочената в обявлението електронна
поща: oabs.delovodstvo@bs.government.bg, като в този случай
заявлението и декларацията по чл.17, ал.3, т.1 от НПКПМДС следва да
бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Срокът за представяне на документите е 14 дневен от публикуване на
обявлението в интернет - до 17:30ч на 29.09.2025г.
Служителите в деловодството предоставят длъжностна характеристика
за конкурсната длъжност на кандидатите при подаването на
документите и ги запознават, удостоверено с подпис на кандидата, за
пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от Закона за
държавния служител. В случай, че кандидатите подадат документи по
електронна поща, длъжностна характеристика и декларация за
обстоятелствата по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане
на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители – по
образец, ще получат по заявената от тях електронна поща.
Съгласно чл. 18, ал. 2 от НПКПМДС, с входящ номер и дата се
регистрират само заявления, към които са представени всички
посочени в тях документи. Заявления подадени след изтичане на
срока, посочен в заповедта за провеждане на конкурса не се
регистрират.
Списъците или други съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват
на информационното табло в Центъра за обслужване на граждани в
Областна администрация Бургас и на интернет страницата на Областна
администрация Бургас www.bs.government.bg.
На основание чл. 14, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите
и подбора при мобилност на държавни служители конкурсът се обявява
в Административния регистър, на интернет страницата на Областна
администрация Бургас web: www.bs.government.bg, в специализиран
сайт или портал за търсене на работа.
Информация за длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- ръководи, организира, координира и контролира дейността на
администрацията за точното спазване на нормативните актове и на
законните разпореждания на Областния управител;
- утвърждава длъжностните характеристики на служителите в
администрацията;
- организира обучения във връзка с повишаване на професионалната
квалификация на служителите и за подобряване на административното
обслужване;
- участва в разработването на вътрешните актове на администрацията
и съгласува проекти на документи – заповеди, писма, становища и
др.;
- осъществява общ контрол по управление на имотите и вещите
държавна собственост, предоставени за нуждите на Областна
администрация Бургас;
- утвърждава вътрешни правила за организация за административното
обслужване, които регулират взаимодействието на звената при
осъществяване на административното обслужване и последователността
на извършваните от тях и в тях действия;
- контролира спазването на сроковете при осъществяване на
административното обслужване на физически и юридически лица;
- участва в международни и национални програми и проекти, свързани
с въпросите на административното обслужване на регионално ниво;
- прави предложения за подобряване организацията и ефективността на
работата в Областна администрация - Бургас;
- организира и координира взаимодействието на администрацията с
администрацията на Министерския съвет;
- изготвя ежегоден доклад за дейността на Областна администрация
Бургас до Министерския съвет;
- председателства съставите на комисии при провеждането на конкурси
за заемане на свободна длъжност в администрацията;
- ръководи Дисциплинарния съвет на Областна администрация
Бургас;
- осъществява контрол по изпълнение на задълженията за направените
препоръки от външни и вътрешни одитори и предписания/указания на
контролните органи и за спазването на сроковете за изпълнението
им;
- контролира навременното протичане на процеса на оценяване на
служителите в Областна администрация Бургас;
- контролира навременното изпълнение на задълженията по чл. 50 - 53
от ЗПК, като при неизпълнение на същите изпраща сигнал до Комисията
за противодействие на корупцията за издаване на наказателно
постановление;
- осъществява контрол за изпълнение на задълженията за вписване и
актуализиране на данни, в т. ч. постъпили сигнали и искания в
Регистъра на декларациите;
- председател на комисиите за провеждане на процедурите за
обществени поръчки по реда на Закона за обществените поръчки и
Закона за държавната собственост;
- извършва контролна проверка на пълнотата, точността и обхвата на
исканата информация и да утвърждава Годишния отчетен доклад за
състоянието на администрацията и Самооценката на административното
обслужване, като носи отговорност за достоверността на въведената
информация;
- контролира въвеждането и актуализацията на информацията за
административната структура, конкурсите, режимите и услуги в
Административния регистър;
- осъществява координацията и контрола на служителите, определени
да вписват и актуализират данни в Интегрираната информационна
система на държавната администрация
( ИИСДА );
- осъществява пряк контрол по отношение на пълнотата,
достоверността, актуалността и срочността на въвежданата информация
в ИИСДА;
- изпълнява и други задачи, възложени от Областния управител;
- да опазва служебната и държавна тайна, съгласно изискванията на
Закона за защита на класифицираната информация.
Телефон: 0887187531