Как изглежда този процес в цифри?
Компаниите. Тази година броят им е 30 или с 6 повече от миналата година, което на практика означава по-трудна координация и повече, много повече комуникация.
Позициите. С 10 повече от миналата година или точно 40 на брой.
Стажантите. 341 кандидата, които се състезават помежду си за силно ограничен брой места. Простата статистика показва, че за една позиция се борят 9 човека, като само един от тях получава шанс да реализира потенциала си в желаната компания.
Интервютата. Повече от 200 на брой само в рамките на Центъра за оценка, изготвен от специалистите от ДжобТайгър, последвани от допълнителни интервюта с работодателите на живо или по скайп.
Лекторите. 15 професионалиста, 15 сектора, 15 различни разбирания за лидерството, от които стажантите да почерпят знания.
Програмата. 12 максимално натоварени дни на обучение в базата на Американския Университет в Благоевград, през които стажантите не просто усвояват теорията на лидерството, но също така имат възможност да изпитат на практика наученото до момента – управление на времето, взимане на стратегически решения, работа в екип, справяне с конфликти. Освен това всеки един от стажантите се ползва с преимуществото да работи свъвместно с още 39 потенциални лидера.
Времето. Както и миналата година, и тази година Стажантскатата програма EMPOWER за развитие на млади лидери е с продължителност от 8 седмици. Зад тази цифра обаче стои няколкомесечна подготовка и още толкова дълга оценка на резултатите, чиито край съвпада с началото на подготовката за следващата стажантска кампания.
Комуникацията. Трудно измерима и все пак достатъчно внушителна – стотици мейли и телефонни обаждания, десетки часове, прекарани в интервюта, срещи, лекции и семинари. И, разбира се, постоянна обратна връзка!
Изводите отвъд цифрите
"Едно от най-трудните неща при работата с хора е измерването на постигнатите от тях резултати. Кога един стажант е останал доволен от придобития опит? Какво го мотивира и какво го кара да се чувства пълноценен на работното място? Успял ли е за осемте седмици обучение и стаж да вземе за себе си решение какъв иска и какъв може да бъде? Каква е истинската връзка между образованието и реалния бизнес? Има ли разлика между тези, които учат в България, и тези, които са предпочели да завършат висшето си образование в чужбина? Защо компаниите искат и взимат стажанти от Empower? Това са все въпроси, чиито отговори са толкова различни, колкото са хората, на които можем да ги зададем. Решението обаче се състои в това да откриеш индивидуалните очаквания и възможности на всяка от страните – и на стажантите, и на компаниите – и да ги съчетаеш така, че да получиш правилната симбиоза. Защото няма идеални служители и организации – има подходящи служители и подходящи за тях компании. Задачата на Стажантска програма EMPOWER е да ги срещне един с друг."
Валентина Маринова
Фондация “Empower United”