Обща характеристика на длъжността:
Експертът участва при разработване и актуализиране на планове за
преструктуриране, определяне на минимални изисквания към банките за
собствен капитал и приемливи задължения по отношение на субектите в
преките правомощия на БНБ като орган за преструктуриране по смисъла
на Закона за възстановяване и преструктуриране на кредитни
институции и инвестиционни посредници (ЗВПКИИП). Следи за спазване
от страна на банките на наложените им изисквания и мерки във връзка
с плановете за преструктуриране. Участва на оперативно ниво в
процесите, свързани с прилагането на мерки по преструктуриране.
Взема участие в процеси и проекти в областта на преструктуриране на
кредитни институции, включително с представители на други звена в
БНБ, както и с други организации в страната и в чужбина чрез
създадени работни групи и комитети. Участва в колегии за
преструктуриране.
Минимални изисквания:
• Висше образование – минимална образователна степен
„бакалавър“;
• Много добро ниво на владеене на английски език – писмено и
говоримо (ниво В2 според европейската езикова рамка);
• Много добра компютърна грамотност – MS Office, INTERNET,
справочни и приложни програми.
За предимство ще се считат:
• Познаване на нормативната уредба на национално и европейско ниво
в областта на преструктуриране, както и познаване на регулаторните
изисквания и надзорни отчетни форми за банките;
• Опит и допълнителни квалификации в областта на преструктуриране,
банкова дейност, счетоводство и финанси;
• Професионален опит над две години в областта на банковото дело и
финансите.
Подборът на кандидатите ще се извърши по документи, писмен изпит и
събеседване.
Писменият изпит ще включва казус в областта на преструктурирането
на кредитни институции. Изпитът ще се проведе на български език,
като ще включва и проверка на нивото на владеене на английски
език.
Необходими документи: мотивационно писмо, актуална автобиография,
диплома за завършено образование, сертификат/диплома за владеене на
английски език, други удостоверителни документи. Препоръка от
бивши/настоящи работодатели и/или от лица от академичните среди (за
кандидати без професионален опит до момента) ще се счита за
предимство.
За участие в подбора кандидатът следва да представи съгласие за
обработване на лични данни, след като се запознае с информацията по
чл. 13 от Регламент (ЕС) 2016/679 за защита на личните данни.
Подробна информация е поместена в интернет страницата на банката
(www.bnb.bg), рубрика Кариери. Без приложено съгласие от кандидата
документите няма да бъдат разгледани.
Документи се подават в срок до 16.06.2023 г. по един от следните
начини: 1. На e-mail: HR@bnbank.org, като изискващите се документи
следва да бъдат изпратени като прикачени файлове; 2. По пощата – на
адрес: гр. София, пл. „Княз Александър І” № 1, дирекция „Управление
на човешките ресурси”; 3. Лично в сградата на Българската народна
банка.
Справки на тел.: 02/9145 1455 и 02/9145 1627.
Забележка: Не се приемат документи на кандидати, които са свързани
посредством брак или родство със служители на БНБ (съпрузи, роднини
по права линия, по съребрена линия до четвърта степен и по
сватовство до втора степен включително).
Българската народна банка е администратор на лични данни по силата
на Регламент (ЕС) 2016/679 от 27 април 2016 година относно защитата
на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и
относно свободното движение на такива данни и за отмяна на
Директива 95/46/EО (Общ регламент относно защитата на данните) и
Закона за защита на личните данни. Цялостната дейност по подбор на
кандидати за работа се организира от дирекция „Управление на
човешките ресурси“.
Телефон: 02 9145 1275