Главен експерт
София
стаж на пълно работно време
От 2000 до 3000 лв.

Главен експерт

София стаж на пълно работно време От 2000 до 3000 лв.

Описание на позицията

Министерството на правосъдието на основание чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители и заповед № ЧР-01-77/24.04.2025 г. на министъра на правосъдието обявява конкурс за длъжността „главен експерт” в отдел „Административно обслужване на гражданите“, дирекция „Българско гражданство“ при Министерство на правосъдието, Длъжностно ниво – 6, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията, Наименование на длъжностното ниво: Експертно ниво 2, при следните условия:

1. Минимални изисквания за длъжността:
- Образование – висше;
- Образователно-квалификационна степен – бакалавър;
- Професионален опит – 3 години и/или придобит минимален ранг за длъжността – III младши.

2. Специфични изисквания:
- Професионално направление – администрация и управление.

На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал.1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.

3. Конкурсът ще се проведе чрез:
- тест за познанията в професионалната област на длъжността и относно администрацията на Министерство на правосъдието;
- провеждане на интервю.

4. Необходими документи за кандидатстване:
- заявление за участие в конкурса по образец – приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители /НПКПМДСл/;
- декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл;
- копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага. Кандидатите следва да извършват проверка в горепосочените регистри за наличието на регистрация на дипломата. Документите се представят в цялост с приложения и оформени съгласно нормативните изисквания;
- копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит /например: трудова книжка; служебна книжка; осигурителна книжка; удостоверение за осигурителен стаж (по образец УП – 3); удостоверение за осигурителен стаж и доход на самоосигуряващо се лице (по образец КРД – 13); официален документ за извършване на дейност в чужбина, издаден от компетентен орган или компетентно длъжностно лице; връчени длъжностни характеристики за съответните заемани длъжности/ или придобит ранг. Документите се представят в цялост и оформени съгласно нормативните изисквания.
- копия от други документи по преценка на кандидата.

5. Описание на длъжността, формиране на заплатата, информация за администрацията:
- Изпълнение на укази на Вицепрезидента на Република България за придобиване, възстановяване и освобождаване от българско гражданство, както и за отмяна на натурализация и актуализиране на данните в автоматизираната информационна система “Българско гражданство“. Консултации и изготвяне на експертни отговори във връзка с постъпили запитвания на граждани относно производството по промяна на българското гражданство.
- Индивидуалният размер на заплатата ще бъде определен при назначаването, съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8 и чл. 9 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация в рамките на разходите за персонал, определени в бюджета на Министерство на правосъдието за 2025 г. при спазване на основните нормативни изисквания.

6. Минимален размер на основната месечна заплата за длъжността: 1 077 лева.

7. Адрес и електронна поща за подаване на документи:
Документи за участие в конкурса се подават в 10-дневен срок от публикуване на обявлението, в Центъра за административно обслужване на Министерство на правосъдието - гр. София, ул. “Славянска” № 1 всеки работен ден от 9:30 ч. до 17:30 ч., по един от следните начини:
- лично или чрез пълномощник, като в този случай е необходимо да бъде представено пълномощно;
- по електронен път на адрес: M_Aksentieva@justice.government.bg, като заявлението по чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл и декларация по чл. 17, ал.3, т. 1 от НПКПМДСл, задължително се подписват от кандидатите с електронен подпис. При електронно представяне на документите в относно да се посочва длъжността, за която се кандидатства.
При подаване на документите лично или чрез пълномощник на кандидатите се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност и пречки за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл. При подаване на документите по електронен път кандидатите ще получат длъжностната характеристика и информацията за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, на посочената от тях ел. поща.
Документи по обикновена поща не се приемат.

8. Списъците и всички съобщения, свързани с конкурса ще бъдат обявени на интернет страницата на Министерство на правосъдието https://justice.government.bg/ в секция „Кариери“.

Документите на кандидатите ще се приемат в Центъра за административно обслужване на Министерството на правосъдието на адрес гр. София, ул. "Славянска" № 1, от 09.30 ч. на 25.04.2025 г. до 17.30 ч. на 05.05.2025 г. включително.



Информация за контакт

Телефон: 02923482