Главен експерт в отдел „Счетоводно законодателство“, дирекция „Данъчна политика“
София
длъжност на пълно работно време

Главен експерт в отдел „Счетоводно законодателство“, дирекция „Данъчна политика“

София длъжност на пълно работно време

Отговорности

Министерството на финансите (МФ), ул. „Г. С. Раковски” № 102, на основание чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители и Заповед № ЗМФ – 865 от 25.09.2025 г. на министъра на финансите
ОБЯВЯВА КОНКУРС
за ДВЕ ДЛЪЖНОСТИ „ГЛАВЕН ЕКСПЕРТ”
в отдел „Счетоводно законодателство“ на дирекция „Данъчна политика“, както следва:
1. Описание на длъжностите: Анализира проекти на европейски нормативни актове, изготвя рамкови позиции по проекти на европейски нормативни актове и позиции за заседанията на работните групи и комитети на Европейската комисия (ЕК), Съвета на Европейския съюз (ЕС) и за заседанията на Съвета на министрите по икономически и финансови въпроси (ЕКОФИН) в областта на счетоводното законодателство. Участва в работни групи и комитети на ЕК и Съвета на ЕС, изготвя проекти на нормативни актове, в т.ч. по транспониране на актове на ЕС, становища, позиции и други в областта на счетоводството.
2. Размерът на основната заплата за конкурсните длъжности е от 1077 до 3200 лева, като индивидуалният размер ще бъде определен при назначаването съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител и при съблюдаване изискванията на чл. 7, ал. 8 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните правила за заплатите на служителите на МФ.

Изисквания и необходими умения

1. Минималните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на всяка от конкурсните длъжности, са:
- образование: висше, минимална образователно-квалификационна степен – „бакалавър“;
- професионален опит: 3 години опит в областта на счетоводството и/или независимия финансов одит, и/или финансите, или придобит III младши ранг.
2. Допълнителните изисквания за всяка от конкурсните длъжности, са:
- висше икономическо образование;
- компютърни умения – MS Office, правно-информационни продукти, Internet;
- отлично владеене на английски език – писмено и говоримо;
- много добро познаване и ползване на националното и европейското счетоводно законодателство (Закон за счетоводството, Национални счетоводни стандарти, Международни счетоводни стандарти, директиви, регламенти);
- познаване и ползване на данъчното законодателство (Данъчно-осигурителен процесуален кодекс, Закон за корпоративното подоходно облагане, Закон за данък върху добавената стойност).
3. Начинът за провеждане на конкурса за конкурсните длъжности, е:
- практически изпит;
- интервю.
4. Необходимите документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса, са:
- заявление за участие в конкурс /Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл)/. Забележка: Българските граждани, които са отбелязали в заявлението, че са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура;
- декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл;
- копия на документи за придобита образователно-квалификационна степен и за допълнителни квалификации; дипломи, издадени в чужбина следва да бъдат признати по реда на Наредбата за държавните изисквания за признаване на придобито висше образование и завършени периоди на обучение в чуждестранни висши училища, приета с Постановление № 168 на Министерския съвет от 2000 г.; Забележка: Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти (регистърът съдържа данни само за завършилите след 1 януари 2012 г.), в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като в тези случаи копие на диплома не се прилага;
- копия на документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит и/или придобития ранг (копия от трудова книжка и/или служебна книжка, и/или осигурителна книжка, и/или официални документи за извършване на дейност в чужбина, издадени от компетентен орган или компетентно длъжностно лице, в съответствие с националното право на съответната държава).
5. Документите следва да бъдат представени в срок до 13.10.2025 г. включително по един от следните начини:
- лично или чрез пълномощник, в сградата на МФ, Център за административно обслужване (стая № 1 на партерния етаж – входа от ул. “Георги Бенковски”), всеки работен ден от 9:00 до 17:30 часа;
- по електронен път на адрес HR-Select@minfin.bg като в този случай заявлението за участие в конкурс и декларацията чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
6. Списъците и други съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват на информационни табла във фоайето на входа на министерството на адрес - ул. „Г. С. Раковски” № 102 и пред Център за административно обслужване (стая № 1 - входа от ул. „Георги Бенковски”), както и на интернет страницата на министерството - https://www.minfin.bg.
Образци на заявление за участие в конкурс и декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл могат да се изтеглят от интернет страницата на министерството - https://www.minfin.bg/bg/689

Ние Ви предлагаме

Информация, която ще подпомогне кандидатите при преценката им за условията на работа в МФ:
- възможност за гъвкаво работно време (за длъжности и функции, за които е приложимо);
- периодични профилактични медицински прегледи;
- допълнителни дни платен годишен отпуск;
- регулярни надграждащи специализирани обучения;
- основната месечна заплата ще бъде в размер не по-нисък от 2100 лв. при съблюдаване изискванията на чл. 7, ал. 8 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация, като конкретният размер ще се определи преди назначаването на спечелилите конкурса кандидати съобразно степента на основна заплата, която от своя страна зависи от професионалния опит на лицата;
- възможност за получаване на допълнително възнаграждение за постигнати добри резултати на тримесечие в зависимост от отработеното време и получена оценка;
- МФ поема разходите за задължително социално и здравно осигуряване на служителите;
- служителите на МФ имат право ежегодно да получават сума за представително работно облекло.

Информация за контакт

Телефон: 9859 2624