ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ
HR Industry 2022 - звездният четвъртък на HR бранша ще се проведе успешно за единадесета година
Все повече компании инвестират време и пари в развитието на екипите си и имат нужда от нови услуги. HR Industry дава шанс на изложителите да представят най-добрите практики в мениджмънта, привличането и задържането на талантите. А на посетителите - да намерят своите нови доставчици на едно място, в един ден - лесно и бързо.

Кога: 10 февруари 2022 г.
Къде: Интерпред – СТЦ София

HR Industry е уникално за HR бранша събитие, което събира топ изложители – български и международни компании, доставящи услуги в сферата на човешките ресурси – подбор на персонал, HR софтуер, пейрол, тимбилдинги, обучения и симулации, трудова медицина, допълнителни придобивки и др.

Не е нужно да ходиш на всички браншови събития, за да се запознаеш с тенденциите и новостите при HR услугите. Достатъчно е да бъдеш на HR Industry!

Регистрацията за изложители и отстъпки за ранно записване: 2022.hrindustry.bg
Годишен календар на събитията, организирани от JobTiger през 2022 г.

От началото на м. ноември започна записването на компании за новия „Годишен календар: Събития” на JobTiger за 2022 година. Той включва както кариерни изложения, така и HR събития и конференции в гр. София и в страната:

  • HR Industry – 10 февруари;
  • Национални дни на кариерата – 29 март – 14 април;
  • Виртуални дни на кариерата – 31 май;
  • Дни на кариерата: ИТ, Комуникации и Аутсорсинг – 11 - 25 октомври;
 • Дни на кариерата: Икономика, Финанси, Маркетинг, Човешки ресурси и Обслужване на клиенти – 22 - 24 ноември.

Ако сте от компаниите, които предпочитат да бъдат подготвени за новата работна година, календарът ще ви помогне да:
  • планирате участието си в кариерни изложения и HR събития за цялата година;
  • бюджетирате разходите за подбор и Employer Branding навреме;
  • ползвате по-ниски цени за ранно записване;
  • …или още по-ниска цена със специалната оферта, валидна до 31.12.2021.

Повече информация във връзка със събитията, таксите за участие и начините на регистрация бихте могли да откриете тук.

За въпроси, предложения и планиране на участия може директно да се свържете с екип Събития на JobTiger на events@jobtiger.bg и (+359) 2 49180 10
 
НОВО ОТ JOBTIGER
10 до 12 пъти повече внимание привличат работодателите, които ползват визуализации

Между 10 и 12 пъти повече посещения имат онези работодатели, които имат визуална идентичност и са изградили отличаваща се работодателска марка. 86% от анкетираните специалисти по човешки ресурси в международно проучване казват, че набирането на персонал става все повече маркетинг. По отношение на бюджетите – силната работодателска марка може да намали разходите за наемане с до 50% и затова компаниите са готови да инвестират. Данните са предоставени и анализирани о т първия кариерен сайт в България Jobtiger.bg.

Според директорите човешки ресурси най-често използваните визуализации са оригиналните обяви за работа, корпоративните видеа, инфографиките и постовете в социалните мрежи. Сред най-ефективните подходи са и личните истории, в които служители се превръщат в посланици на марката – според данните мнението на служителите се ползва с между 3 и 5 пъти повече доверие от това на официалните говорители на компанията и изпълнителния директор. Диалогът също е определящ при вземането на решения – седем от десет анкетирани заявяват, че са променили мнението си за даден работодател, след като са видели, как и дали компанията отговаря на рецензии и запитвания.

За да отговори на тези нови особености на пазара на труда, платформата JobTiger стартира съвместно със студиото за анализ, визуализация и разпространение на информация InfoGraffiti нови предложения. Работодателите ще имат възможност да включат в битката за талантите изграждане на визуална работодателска идентичност, видеа, визуализирани обяви и виртуални ментори, с който кандидатите да общуват, като се използва каналa за комуникация Employer Branding by JobTiger. Компаниите могат да получат съвети и съдействие при оформяне на профилите си от специалисти по визуална комуникация.
 
ПОЛЕЗНО ЗА ВАС
Спад в обявите за работа с близо 6% през ноември

На годишна база обаче се наблюдава двуцифрен и трицифрен ръст на предложенията за всеки сектор.

През ноември броят на обявите за работа продължи да намалява, като спрямо октомври той е с 5,9% по-малко, става ясно от ежемесечния анализ на динамиката на пазара на труда у нас на HR компания и кариерен сайт JobTiger. Общият брой на предложенията в сайтовете за работа в страната през ноември е бил малко над 40 000, като в сравнение с ноември 2020 г. те са с цели 86% повече.

Тенденцията на спад се наблюдава в почти всички сектори, като ръст може да се отчете единствено в секторите „Счетоводство, одит, финанси“ (8%) и „ИТ“ (1%).

В другите отрасли броят на обявите е намалял, както следва: „Здравеопазване и фармация“ (-0,4%), „Маркетинг и реклама“ (-1%), „Административни и обслужващи дейности“ (-3%), „Производство“ (-6%), „Хотелиерство и ресторантьорство“ (-7%), „Търговия и продажби“ (-8%), „Строителство“ (-12%) и „Логистика и транспорт“ (-12%).

Целият анализ на JobTiger за месец ноември може да прочетете в JobTiger.bg.
Само 41% от работещите в България са с положителна нагласа към ваксината срещу COVID-19

Живеем с пандемията от коронавирус от януари 2020 г., като тя засегна всички сфери на живота ни. Създаването на ваксини се ускори благодарение на безпрецедентното сътрудничество между международната фармацевтична индустрия и правителствата.

Ваксината срещу Covid-19 в момента се използва в целия свят и докато това помогна да се забави скоростта на инфектиране и донякъде да се върнем към нормалния начин на живот, може да се каже, че към ваксината има смесени чувства и притеснения. Това е тревожно, тъй като негативната нагласа към ваксините и несигурността или нежеланието за ваксинация са потенциално голяма бариера пред овладяване на пандемията в дългосрочен план.

Проучване сред работещите
За да научим повече за нагласите на хората към ваксинацията, Paylab.com, част от който е Zaplatomer.bg, проведе международно проучване сред извадка от 15871 служители от 7 различни държави - България, Хърватия, Чешка република, Унгария, Румъния, Словакия и Словения.

Респондентите в проучването заемат длъжности на различни нива - от неквалифицирани работници до висш мениджмънт; имат различно образование - от основно образование до докторска степен; получават различно възнаграждение - ниско, средно и високо заплатени; включват различни възрастови групи - от под 25 г. до над 55 г., като са представени и двата пола.

Цялото проучване може да видите в Zaplatomer.bg.
 
ИНТЕРЕСНО ОТ HRINDUSTRY.BG
Можем ли да оползотворим конфликтите в организацията?

Както специалистите и в областта на лидерството и в областта на медиацията се съгласяват: конфликтите и неразбирателствата са неизбежни. Нещо повече, в бизнеса и организацията те даже са необходими, за да може организацията да се развива и да не изпада в ситуация на „групово мислене“ (group think) или групова заблуда. За да бъдат обаче те полезни е важно да могат да се управляват или да се „отиграват“ добре.

Именно с тази цел, специалисти по бизнес и психолози от 5 държави се обединихме и създадохме иновативни игрови методи, които да ви помогнат да „отиграете“ конфликтите и неразбирателствата във Вашата организация. Можете лесно да се научите да ги прилагате, както и да обучите други хора в организацията да ги използват. Прилагането им може да бъде както полезно, така и приятно.

  • Delifideli – различните шоколадови изкушения! Изненадай колегите с вкусен и уникален подарък
  • HR Marketplace: Включете се в анкетата ни за емоционалното и психично здраве на работното място