Запазете датите 18 и 19 май за 28-ото издание на HR Weekend!
В пролетния месец май отново ще се съберем да дискутираме теми от света на управлението на човешките ресурси! 28-ият HR Weekend ще се проведе на 18 и 19 май 2023 г. в Парк хотел “Кюстендил”.

  • Първата дискусия на тема "HR в криза" ще бъде модерирана от Миглена Узунова-Цекова, Старши директор „Човешки ресурси“ и член на Лидерския екип на А1 България. Тя ще ни даде своя поглед над управлението по време на криза, какви са предизвикателствата и какви са най-ефективните решения.
  • Следващата дискусия ще се фокусира върху темата "Мотивация, ангажираност и задържане при хибриден модел на работа". Темата ще бъде модерирана от Tony McMurray FCMA CGMA, Managing director Ingram Micro Bulgaria, който ще ни запознае с най-добрите практики в тази област и ще ни предложи идеи за подобряване на мотивацията и ангажираността на служителите при този модел на работа.
  • Последната дискусия ще бъде на тема "Възнаграждения и придобивки – тенденции, предизвикателства и източници на информация". Темата ще бъде модерирана от Христо Стоянов, Стоян Ганев, Audit Advice Associates и Стела Юлзари – Мърсър консултант – България, Marsh. Те ще споделят своя опит и ще ни дадат полезни съвети относно възнагражденията и справянето с предизвикателствата, свързани с придобивките.
С Вашите мнения и принос в дискусиите се надяваме да имаме наистина интересен и полезен диалог в рамките на това издание! Събитието е и чудесна възможност за сплотяване на Вашия екип, повишаване на професионалните компетенции и развитие на професионалната свързаност в HR общността.

Повече подробности за събитието тук.
Регистрация можете да направите тук.
ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ
Кариерна Борса в ХТМУ

Химикотехнологичен и металургичен университет организира Кариерна борса за студенти от професионално направление Химични технологии на 27.04.2023 г.

Събитието е безплатно за студенти и работодатели и се организира като част от изпълнение на проект BG05M2OP001-2.016-0013, "Модернизация, дигитализация и интернационализация на обучението в Химикотехнологичен и металургичен университет" по ОП "Наука и образование за интелигентен растеж". Обща стойност на проекта 1 629 276 лв., от които 1384 884.60 лв. европейско, 244 391.40 лв. национално съфинансиране.

Организатори на събитието са ХТМУ и консорциум Кариерни събития в химичните технологии (Джобтайгър ООД и Фондация на бизнеса за образованието).
 
Талантливи ученици от цяла България ще се състезават в многоезичие

От 28 до 30 април в малкото планинско градче Девин ще се проведе престижното Национално състезание по чужди езици, речеви и комуникативни умения „Аз мога – тук и сега“. Състезанието е съвместна инициатива на Американски университет в България, РУО-Смолян и Сдружение с нестопанска цел „Аз мога – тук и сега“ с подкрепата на JobTiger, Мусала Софт и Адвокатско дружество „Димитрова, Стайкова и Партньори“.

Учениците от 7 до 12 клас, които имат желание да проверят своите знания на английски, френски, италиански, испански и немски език, ще имат възможност да се съревновават в конкурентна среда. Състезанието е чудесна възможност за участниците, освен да покажат своите езикови умения, то и да се срещнат и обменят опит със свои връстници от други училища.

Участието е безплатно и дава възможност на всеки желаещ ученик да се включи в състезанието. Всички материали, лекции/дискусии и други, включени в събитието, са абсолютно безплатни. Единственото условие е да осигурите за собствена сметка транспорт и настаняване в град Девин по време на състезанието от 28 до 30 април.
 
Forbes HR & Employer Branding Awards

Все повече български компании срещат предизвикателства в работната среда, породени от бурното развитие на местния бизнес и намаляващия брой свободни квалифицирани кадри. Битката за таланти става по-оспорвана, а очакванията на кандидатите за работа – по-завишени. Тези тенденции превръщат човешките ресурси и работодателския имидж в ключов приоритет за бизнеса.

Forbes HR & Employer Branding Awards насочват прожекторите към най-успешните HR експерти в България – онези, които не само следват най-нашумелите глобални практики, а участват в тяхното създаване и постоянно търсят работещи решения.

Талантът триумфира на сцената на HR & Employer Branding Awards, където ще бъдат отличени най-добрите HR професионалисти, които да служат за пример и вдъхновение.

Всяка българска компания може да кандидатства за награда в една или повече от следните категории:

  • HR Директор
  • Развитие на служители
  • Въвеждане на служители
  • Привличане на таланти
  • Ангажиране на служители
  • Технологична HR иновация
  • Иновативна среда
  • Работодателски имидж
     
Кандидатстването в конкурса за всяка от категориите се извършва само онлайн от 20 март до 15 май чрез сайта на Forbes България.
Грижа за психичното здраве на работното място

Фондация на бизнеса за образованието организира двудневно обучение за HR специалисти, мениджъри и кариерни консултанти на тема „Грижа за психичното здраве на работното място“, което ще се проведе присъствено в София на 27-28 април 2023 г.

В рамките на двудневното обучение „Грижа за психичното здраве на работното място”:
  • Ще повишим познанията си в областта на психичното здраве;
  • Ще осъзнаем силата на стигмата в тази област;
  • Ще развием умения за разпознаване на симптоми и сигнали за предизвикателства в областта на психичното здраве;
  • Ще развием практически умения за оказване на първа помощ, подкрепа, насочване и грижа към хора с предизвикателства в областта на психичното здраве;
  • Ще изследваме собствените си нагласи и възприятия към психичното здраве;
  • Ще повишим знанията и уменията си за създаване и поддържане на позитивна и толерантна работна среда.

    Програмата съчетава различни методи на обучение – презентации, групови дейности, практически упражнения и дискусии.

    Водещ: Наталия Николова – психолог и обучител с богата специализация и практика в сферата на личностното развитие, кариерно консултиране и човешките ресурси.

    Запишете се за участие тук.
WorkIn Stara Zagora ще се проведе на 28 и 29 април

На 28 и 29 април в Културен център "Стара Загора" ще се проведе първото по рода си голямо кариерно изложение на територията на град Стара Загора. Събитието ще даде възможност за реални срещи между работодатели и търсещи работа лица.

В панел 3 на 29 април на тема „Какво търсят работодателите“ ще вземе участие и нашият управител Светлозар Петров.
 
Business Lady Excellence 2023 събира под един покрив най-успешните жени бизнес лидери в Европа

Над 30 от най-успешните жени бизнес лидери от цяла Европа ще пристигнат в България, за да се включат в Глобалната конференция Business Lady Excellence. Най-голямото международно събитие за жени в бизнеса е под патронажа на вицепрезидента на Република България - Илияна Йотова и ще се проведе на 25-ти и 26-ти април в Grand Hotel Millennium.

Мащабното събитие е първото по рода си на територията на Балканите и има за цел да даде уникалната възможност на българския бизнес да се докосне, обмени опит и получи безценни съвети от световно известни професионалисти и вдъхновяващи лектори.

Комуникационният мениджър на Майкрософт за Европа, председателят на Европейската асоциация на жените лидери и част от ТОП 50 на най-вдъхновяващите личности за 2022, маркетинг лидери и част от топ 20 на най-успешните жени в Софтуера и топ 10 на най-влиятелни жени в технологиите за 2021 са само малка част от вдъхновяващите дами, които ще „издадат“ своите тайни за лидерството и успехите в бизнеса.

Детайли за събитието и пълната програма с лекторите може да видите тук.
Кариерна борса в Бургаски свободен университет

Бургаски свободен университет и JobTiger организират Кариерна борса за студенти на 10 май 2023 г.

Събитието е безплатно за студенти и работодатели и се организира като част от изпълнение на Проект BG05M2OP001-2.016-0004-C01 „Икономическото образование в България 2030“.

Организатори на събитието са Бургаски свободен университет и JobTiger.

За въпроси и записвания се свържете с екипа на JobTiger: events@jobtiger.bg; +359 2 4918022; 0884505609.
Legion Run се завръща!

Радваме са да съобщим, че и тази година JobTiger продължава партньорството си с Legion Run! И именно тази година Легионът се завръща по-шумно отвсякога!

Очаква те незабравимо прюключение на нова локация и специален гост-грамадата Colossus, която ще размърда вътрешната сила на всеки легионер и ще събуди отборния дух дори в най-конфликтния екип.

И докато ти четеш това, местата за събитето остават все по-малко. Заяви своята корпоративна оферта на corporate@legionrun.com или директно се регистрирай тук.
Записвания с 10% отстъпка за есенните кариерни форуми на JobTiger

Запазете своя фирмен щанд за:
МИНАЛИ СЪБИТИЯ
Кариерна борса в Университет "Проф. д-р Асен Златаров" Бургас

Кариерна борса за студенти от професионално направление Химични технологии на 20.04.2023 г. в Университет "Проф. д-р Асен Златаров" премина с успех. 11 компании се включиха в събитието.

Събитието бе безплатно за студенти и работодатели и се организира като част от изпълнение на проект BG05M2OP001-2.016-0013, "Модернизация, дигитализация и интернационализация на обучението в Химикотехнологичен и металургичен университет" по ОП "Наука и образование за интелигентен растеж". Обща стойност на проекта 1 629 276 лв., от които 1384 884.60 лв. европейско, 244 391.40 лв. национално съфинансиране.

Организатори на събитието са Университет "Проф. д-р Асен Златаров" Бургас и консорциум Кариерни събития в химичните технологии (Джобтайгър ООД и Фондация на бизнеса за образованието).
 
Employer Branding Forum 2023: Среща на бизнеса и образованието в условията на предизвикателен пазар на труда

На 20 април 2023 г. се проведе десетото издание на Employer Branding Forum, организиран от сп. Enterprise, с подкрепата и домакинстството на Университета за национално и световно стопанство (УНСС).

Оперативният мениджър на JobTiger Християн Петков беше лектор на Employer Branding Forum. Той говори за тенденциите на пазара на труда и подбора на кадри през 2023 г.

Пазарът на труда в България се определя от намаляващия брой на населението в трудоспособна възраст. През 2022 г. броят на това население е приблизително 3,2 млн. души, като за периода 2000-2022 г. намалението е от 19%.

Безработицата е рекордно ниска, 4,3% през 2022 г., според официалните данни. Безработицата сред младежите (на възраст до 25 години) е 10,7%, като регистрираният брой безработни младежи е почти 15 хил. души.

От гледна точка на предлагането на пазара на труда предложенията за работа се увеличават, коментира Християн Петков. Най-много са свободните работни места в секторите търговия и продажби, хотелиерство и ресторантьорство, производство, ИТ и администрация. Те формират около три четвърти от всички обяви, според данните на JobTiger.

Християн Петков посочи, че най-големият проблем за работодателите е недостатъчният брой квалифицирани хора. По-сериозният проблем е, че много хора нямат интерес да работят, а делът на неактивните младежи, които не учат, не работят и не търсят работа, в България е много висок – над 18% за възрастовата група 15-34 години съгласно данни на Евростат.

Тенденция в момента е да се търсят повече „меки“ умения и умения, придобити с професионалния опит, не толкова образование, допълни Християн Петков. Все повече компании разработват програми за развитие на своите кадри, придобиване на нови умения и квалификация.

Той обобщи, че пазарът на труда в момента дава предимство на кандидатите. Работодателите трябва да са проактивни и фокусът е върху работодателската марка и грижата и задържането на служителите. Работата от разстояние вече е сред основните трендове на пазара на труда, вкл. и наемането от разстояние.
 
ПОЛЕЗНО ЗА ВАС
Национални дни на кариерата като неразделна част от процеса за подбор на персонал в компаниите

Тазгодишното издание на кариерния форум Национални дни на кариерата 2023 се състоя присъствено в шест града от страната – София, Пловдив, Велико Търново, Габрово, Варна и Русе, както и виртуално в специално определен ден. За първи път три от събитията се състояха в съботен ден, като едно от тях се проведе в Пловдив.

Именно от това издание е интервюто на нашия оперативен мениджър Християн Петков с HR Manager - вижте подробности за форума и за подбора на кадри в компаниите!
Знаеш ли какво дишаш?

Екипът на Job Tiger се включва като партньор на кампанията, която инициира срещи в различните общини за качеството на въздуха в класните стаи.

От началото на годината социалната инициатива „Знаеш ли какво дишаш?“ получава силна обществена и бизнес подкрепа в цялата страна.

В хода на кампанията вече са инсталирани 160 сензора в училища и детски градини в Русе, София, Враца и Пловдив.

Кампанията за подобряване на качеството на въздуха в училищата има за цел да повиши осведомеността и ангажираността на ученици, учители и родители по отношение на въпроса за здравословната среда за обучение.

Повече информация можете да видите на сайта https://kakvodishash.org
Каним ви да се присъедините към платформата 2nd7.org за предлагане и използване на услуги за кариерно консултиране

2nd7.org е нова инициатива на JobTiger, която дава възможност за предоставяне и получаване на кариерно консултиране по най-удобния начин в цялата страна и извън нея.

Чрез предоставените инструменти в сайта можете да организирате, заявите и закупите за вас или ваши близки срещи за кариерно консултиране на място или онлайн в зависимост от вашите възможности и предпочитания.

Информация за начина на ползване можете да откриете на този линк.
Облачна версия на платформата GoodWorky

Goodworky е геймифицирана онлайн платформа за e-learning, споделяне на идеи, мнения, знание и ресурси. Тя е предназначена да се използва за вътрешнофирмена комуникация, като хората в компанията могат да я достъпват по всяко време и отвсякъде.

Облачната платформа Goodworky спомага за повишаване на мотивацията на служителите, подобряване на вътрешната комуникация, изграждане на хомогенна организационна култура, идентифициране и развитие на таланти в компаниите.

GoodWorky е за вас, ако организацията има нужда:
  • От ефективна, интерактивна, геймифицирана и модерна платформа за обучение
  • Да предостави 24/7 възможност за обучение и повишаване квалификацията на хората
  • Да повиши ефективността на работните процеси, като подобри вътрешната комуникация
  • Да даде възможност за лесна изява, даване на обратна връзка, споделяне на идеи и мнения на вашите служители
  • Да повиши духа в организацията и ангажираността на хората
  • Да минимизирате времето за споделяне на важна информация към правилната аудитория и да следите ангажираността
  • Да превърне постигането на целите на компанията във вълнуваща съвместна мисия
  • Да предоставите възможност на всеки човек да се изявява колкото, както и когато поиска.
Геймификацията е един от най-модерните методи, използвани в бизнеса за повишаване на потреблението и ангажираността. Тя използва игрови техники и похвати като събиране на точки, класации, получаване на награди с цел да стимулира желано поведение в аудиторията.

Можете да изпробвате всички функционалности на GoodWorky за 14 дни напълно безплатно още днес. За да го направите, кликнете тук.
ОТ HR INDUSTRY
  • Актуални въпроси на трудовите правоотношения – практически семинар
  • KAVE HOME отвори своя първи шоурум в София
ОТ STARTUP PSYCHOLOGY
  • Синдром на самозванеца – страшен или полезен за предприемачите
  • Интервю с Кирил Генов, Worddio