JobTiger новини от месец април 2006 г.:
  • Приключи Форумът за студентски стаж и кариера “Кариери 2006 – Добра Кариера, Добър Живот”
    От името на организаторите на Форума за студентски стаж и кариера "Кариери 2006 - Добра Кариера, Добър Живот" - JobTiger, Министерство на държавната администрация и административната реформа и Проект "Пазар на труда" на Американската агенция за международно развитие (USAID), както и от името на Генералния спонсор Нестле България АД, бихме искали да благодарим за подкрепата, участието и интереса към петте издания на Форум Кариери 2006 в София, Велико Търново, Пловдив, Варна и Русе.
    Тази година Форумът беше посетен от близо 17000 млади специалисти и студенти, а участие взеха 121 фирми от цялата страна.
    Подробна статистика за посещаемостта: тук и фирмите-участници: тук.
     
  • Дни на кариерата в Стопанска академия “Д. А. Ценов” – гр.Свищов
    Във връзка с тържествата по случай 70 годишнината на Стопанска академия “Д. А. Ценов”, на 12 април в гр.Свищов се проведоха Дни на кариерата с участието на студентите от Академията. Фирмите, които се включиха в инициативата бяха предимно от банковия, финансов и застрахователен сектор на икономиката. Представител на JobTiger присъстваше на откриването на Форума в Свищов, като преди това изнесе подготвителна лекция пред студентите от Академията за това как се подготвят документи за кандидатстване за работа и/или стаж и за това как да се държат по време на интервю.
     
  • Стартира програмата за обучение на кариерни консултанти в средните и професионални училища по програмата GCDF (Global Career Development Facilitator)
    През м.април стартира програмата за обучение на кариерни консултанти в средното и професионално образование по програмата GCDF. Програмата стартира с обучение на 34 представители от средните и професионални училища, от регионалните структури на Националния педагогически център към МОН и се провежда от специалисти на JobTiger, Фондация на Бизнеса за Образованието и Проект “Пазара на труда”. Обучението ще приключи с получаване на сертификата за кариерни консултанти по GCDF.
    Целта на програмата е до края на 2007г. във всяко средно училище с над 500 ученика да има обучен кариерен консултант, който да подпомага учениците в тяхната професионална ориентация, да ги подготвя и обучава как да планират, организират и развиват професионалната си кариера, както и в практични умения за търсене на работа, подготовка на документи за кандидатстване и умения за провеждане на интервю с работодатели.
    Програмата ще обхване близо 1700 кариерни консултанта, като 30 от тях ще бъдат обучени за обучители, с право да преподават и обучават бъдещи кариерни консултанти.
    В програмата се включиха и представители от още три университета – УАСГ, МГ, Пловдивски Университет, като с това броят на университетите, участващи в проекта за изграждане на кариерни центрове и обучение на специалисти става 25.
     
  • Втори брой на бюлетина на Фондация на бизнеса за образованието
    Бюлетинът вече има над 270 абоната и се разпространява по е-мейл и в интернет. Вторият брой е публикуван на: http://careercenters.staj.bg/careerLib.php?id=102

Предстоящи събития:
  • 12-14 май, Таргу Муреш, Румъния
    Международна GCDF конференция:
    The Counselor as individual and practitioner: Personal Growth and Interpersonal Skills.
     
  • 18 – 20 май, к.к. Албена
    VІІ национална конференция на БАУРЧР, с международно участие.

    Тема на конференцията: “Управление на човешкия капитал – как да увеличим стойността на организацията”
     
  • 28 - 31 май, к.к. Слънчев бряг
    XV-та научно-практическа конференция
    Българо-полски дискусионен форум на тема: “Икономика на знанието”
    Повече информация: http://www.jobtiger.bg/jtinfo/polish_200605.pdf
     
  • Hewitt (Хюит) стъпва на българския пазар като стратегически партньор на местната консултантска фирма Monday Insight (Мандей Инсайт)
    Hewitt – една от най-големите международни консултантски и аутсорсинг фирми в областта на управлението на човешките ресурси, стъпва на българския пазар.
    Hewitt имат присъствие в повечето страни от Централна и Източна Европа. След внимателно проучване и анализи на потенциала на българския пазар и възможностите за сътрудничество, Hewitt вече имат местен партньор – Monday Insight. Първите проекти, които ще стартират съвместно Monday Insight и Hewitt, са проучване на възнаграждението TCM™ (Total Compensation Measurement) и изследването Най-добрите работодатели в България - Best Employers™.
    Hewitt са традиционен лидер в такива проучвания в световен мащаб. За да участват в изследването “Най-добрите работодатели”, компаниите трябва да са на българския пазар поне от две години и да имат минимум 50 служители на пълен работен ден. Участието е безплатно за всички.
    За участие можете да се свържете с Ана Атанасова от Monday Insight.
    Тел/факс: + 359 2 944 53 14, 944 53 76
    Мобилен: + 359 888 386 955
    e-mail: anaa@hewitt.monday.bg
    или да посетите уеб сайта:
    www.bestemployerstudy.com
     
  • Новият брой на списание “Човешки ресурси” ще бъде изцяло посветен на “Кариери 2006 – Добра Кариера, Добър Живот”

Полезно за вас:
  • Безплатни позиции на страниците на JobTiger
    През месец май позициите за медицински търговски представители и здравни служители ще бъдат публикувани безплатно на страниците на www.JobTiger.bg.
     
  • Празници през месец май:
    • 1 май (понеделник) – Ден на труда, официален празник (неработен ден)
    • 6 май (събота) – Гергьовден (почивен ден)
    • 21 май (неделя) – Св. Константин и Елена
    • 24 май (сряда) – Ден на българската просвета, култура и славянска писменост (неработен ден)

Panta Rei
  • От началото на месец март Елена Димова е Консултант ЧР в Monday.
    Елена е магистър по Финанси. Работила е за AT Kearney по проекти за сливания и организационно реструктуриране, след което има повече от три години опит в отдел Човешки ресурси на HVB Bank Biochim АД и Bunge/Калиакра АД. Фокусът на работата й е подбор и оценка на персонал и кариерно развитие.
    За контакти:
    тел.: +359 2 944 53 14
    e-mail: elena.dimova@monday.bg
     
  • От 6 март 2006 година Добромира Сярова пое дейността по подбор и управление на човешките ресурси в SITEL България. Преди това Добромира беше мениджър ЧР в БТК Мобайл. Тя е магистър по Икономика и организация на труда от УНСС и в последните осем години работи изцяло в областта на човешките ресурси.
    За контакт:
    e-mail: dobromira.siarova@sitel.de