ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ
„Национални дни на кариерата” или най-доброто място да стартираш мечтаната работа
Кариерните форуми стават все по-популярни събития, на които студентите отиват, за да намерят своята мечтана работа и да стартират кариерата си.

„Национални дни на кариерата – Добра Кариера, Добър Живот“ е най-мащабният кариерен форум, който се провежда в седем университетски града - София, Варна, Велико Търново, Русе, Свищов, Пловдив и Бургас. На 10 и 11 март в София предстои първото от поредицата събития, което ще се проведе в Национален дворец на културата.

Форматът на събитието дава на студентите неограничени възможности да се срещнат с представители на компаниите, от които се интересуват. Тези срещи напомнят доста на спийд дейтинг, в който имате ограничено време, за да впечатлите човека, с когото разговаряте. Имате само няколко минути за разговор със специалиста по подбор на персонал, но те могат да се окажат най-важните в живота ви. Затова, не подхождайте неразумно, отивайки на „Национални дни на кариерата“ неподготвени. Ние ще ви издадем няколко малки тайни, с които ще постигнете сигурен успех при всеки разговор, а вероятността да получите няколко предложения за следваща среща и интервю ще се увеличи в пъти.

Как да си „напишете домашното“ преди „Национални дни на кариерата“?

Избирайте
Грешно е да мислите, че посещавайки кариерен форум, сте там, за да избират вас. Напротив, там сте, за да избирате вие! Предварително направете списък с компаниите, в които бихте работили. Проучете ги, разберете каква е дейността им и какви отворени позиции имат в момента.

Подгответе си представяне
Подгответе се да презентирате себе си по най-добрия начин. И това не означава само да го искате, а наистина да оттренирате представянето си. Опитайте се да говорите пред огледалото, да се запишете на видео или да презентирате пред познат, за да чуете как точно звучите и колко убедителни сте в това, което казвате.

Забравете притеснението
Може би ще се чувствате комфортно, ако отидете на кариерен форум с приятели. Но в този случай е твърде вероятно да не постигнете целите си и да не проведете нито един разговор с представител на компания. Не забравяйте, че сте там, за да се представите по най-добрия начин, да създадете нови контакти и да откриете своята работа.

Използвайте целия потенциал на събитието
Докато чакате за среща с представител на съответната компания, не пропускайте възможността да се запознаете с хората около себе си и да обмените опит с тях. Със сигурност те ще имат какво да споделят относно своите срещи през деня.

Забравете за подаръците
По време на „Национални дни на кариерата“, както и на останалите кариерни форуми, ще видите много компании, които подаряват подаръци. Да, те са ги донесли, за да ви ги подарят, но не доближавайте щанда с единствената цел да си вземете подарък. Помнете, че мисията, която изпълнявате, е да си намерите работа и да създадете нови контакти.

Нищо не свършва в края на деня
Краят на деня е и краят на кариерния форум, но ако мислите, че когато се приберете вкъщи, сте свършили всичко, грешите. Сега е моментът, в който вие да действате. Съберете визитките на специалистите по подбор на персонал, спомнете си разговорите си с всеки от тях и им изпратете имейл, който да им припомни защо искате да работите за тях и как бихте допринесли за развитието на компанията с работата си.

А сега сте вие…

Вече знаете най-важните неща, които са ви необходими преди да посетите кариерен форум. „Национални дни на кариерата – Добра Кариера, Добър Живот“ в София ще се проведе на 10 и 11 март в Национален дворец на културата, ет. 5. Форумът ще ви срещне с представители на над 120 компании, всяка от които предлага стажантски и работни позиции. Паралелно ще се провеждат и практически работилници на част от компаниите-участници, в които можете да се включите и да разберете повече за тяхната работа. Така че, добавете 10 и 11 март в календара си и бъдете сигурни, че ако се подготвите добре, следвайки нашите съвети, ще откриете своята мечтана работа!

Може да посетите форума и във Варна (16 март), Велико Търново (18 март), Русе (23 март), Свищов (25 март), Пловдив (30 март) и Бургас (1 април).

„Национални дни на кариерата – Добра Кариера, Добър Живот“ се организира от JobTiger – HR компания и кариерен сайт. Генерален спонсор за 12-та поредна година е Нестле България – най-голямата компания за храни и напитки в България. За повече информация: http://national.careerdays.bg/
 
ПОЛЕЗНО ЗА ВАС
“ТОП ИКТ Работодател” ще търси най-добрите работодатели в ИКТ сектора за 2015 г.

За четвърта поредна година инициативата на ICT Media и JobTiger “ТОП ИКТ Работодател” ще търси най-добрите работодатели в ИКТ сектора.

„ТОП ИКТ Работодател” изследва ангажираността и удовлетвореността на служителите в сферата на информационните и комуникационните технологии. Инициативата има за цел не само да открие предпочитаните работодатели в България, но и да очертае водещите тенденции в управлението и развитието на бранша.

Компаниите, желаещи да се включат в тазгодишното изследване могат да го направят на адрес http://topictemployer.bg/Competition/.

Проектът включва пет основни компонента:
  • Изследване на база анкета, разпространена сред служители и мениджъри на компаниите.
  • Класация на водещите компании от ИКТ и аутсорсинг сектора, развиващи дейност в България, на база специално разработена за целта методология за определяне на предпочитан работодател.
  • Кръгла маса, на която ще бъдат представени изводите от проучването и ще бъдат дискутирани горещи теми, свързани с управлението на човешките ресурси в ИКТ и аутсорсинг сектора.
  • Вечерна церемония (в деня на провеждане на кръглата маса), на която ще бъдат наградени победителите от класацията ТОП ИКТ Работодател 2015.
  • Специализирано печатно издание, в което ще бъдат представени данните от изследването.
И тази година, проучването ще се проведе сред български и международни компании от телекомуникационния, ИТ и аутсорсинг секторите, опериращи на нашия пазар. Те ще бъдат оценени и класирани по методология на специализираната в HR одит компания Audit Advice Associates (ААА). През 2014 г. в “ТОП ИКТ Работодател” за участие се записаха 31 компании, а системният интегратор Sirma Business Consulting спечели голямата награда за най-добър работодател в ИКТ и аутсорсинг сектора през 2014 г. Компанията спечели тази награда и през 2012 г. Подгласници на носителя на голямата награда бяха Intelligent Systems Bulgaria и Scale Focus, които се отличиха с много високи резултати в крайното класиране и заеха второто и третото място в подредбата.

За повече информация: http://topictemployer.bg
ICT Media: Бистра Нейчева, 0885 90 52 85, bistra_neicheva@idg.bg
JobTiger: Йоанна Ралева, 0884 070 906, joanna@jobtiger.bg
За по-малко от месец JobTiger Mobile се нареди сред най-популярните бизнес приложения в App Store и Google Play

Преди по-малко от месец JobTiger.bg пусна собствено мобилно приложение за iOS и Android устройства. За 3 седмици мобилното приложение е инсталирано 278 пъти, а в Google Play достигна 23-то място сред всички безплатни бизнес приложения за България.

Основните предимства за потребителите са, че могат да търсят удобно и лесно сред обяви за работа в над 50 бизнес сектора, да качват CV и мотивационно писмо от мобилното устройство и да кандидатстват директно или с профила си в бизнес мрежата LinkedIn. Навигацията е пригледна, критериите за търсенията лесно се запазват, а всички събития, на които JobTiger е организатор или медиен партньор, могат да бъдат добавени в личния календар на потребителя.

Мобилното приложение на JobTiger е разработка на Proxiad и е достъпно за безплатно сваляне в App Store и Google Play.
GCDF сертификационен тренинг по кариерно консултиране | март 2015 г.

Основен фокус на тренинга: Усвояването на умения и знания за оценка на потенциала, силните страни и областите за развитие на служителите, както и умения за консултиране, коучинг и менторинг.

За кого е предназначен сертификационният тренинг: специалисти по човешки ресурси; консултанти и коуч специалисти; мениджъри на екипи.

За записвания и допълнителна информация може да се свържете с екипа на JobTiger или да пишете на e-mail: gcdf@jobtiger.bg.
 
Интересно от JobTiger.tv
„Национални дни на кариерата – Добра Кариера, Добър Живот“ 2015 стартира на 10 март

На 26 февруари 2015 г., четвъртък, в Национален пресклуб на БТА, се проведе пресконференция по повод предстоящия форум за студентски стаж и кариера „Национални дни на кариерата – Добра Кариера, Добър Живот“ 2015.

РВД: „Перманентно приемаме документи за длъжността „Ръководител полети“
Водещата ИТ компания CSC обяви над 100 свободни позиции за софтуерни специалисти
IESF Bulgaria: „HR Industry e изложение, което си заслужава да се посети“
Visteon: „На „Национални дни на кариерата“ постигаме резултат – да открием правилните сътрудници“
УниКредит Булбанк: „Ние даваме възможност на служителите си да растат“
Любопитно от JobTiger Блог
Невербална комуникация – базисни правила

Тялото ви говори по-ясно от думите ви. Така казват експертите и многобройните психологически експерименти и проучвания го доказват. Това е от голямо значение при бизнес общуването и в частност, при явяването на интервю за работа. Чуйте няколко разумни и балансирани съвета по темата.

3 ефективни начина да подобрите LinkedIn профила си
Новата офисна мода – “Столът е убиец, да го махаме…”
Основни грешки в мотивационното писмо
Интервюто за работа – Какво казвате / Как звучи?
Петъчен HR и офисен хумор (CXCVII)
 
ОЧАКВАЙТЕ ОЩЕ
5 основни грешки в процеса на вземане на решения

Процесът на вземане на решение е най-важният за една компания, а поносимостта ни към управлението на риска до голяма степен определя качеството на този процес.

Каспър Бери, който ще проведе еднодневен семинар в София на 30 март, е професионален лектор, който открива ясна връзка между играта на покер и бизнеса. През последните 10 години е изнесъл над 1200 презентации и семинари за едни от най-големите компании в света, включително Google, IBM, Esso, KPMG, Orange, ASDA Walmart и Visa, Ogilvy, Morgan Stanley, Ernst and Young и много други.

Ето какво споделя той за най-често срещаните грешки в процеса на вземане на решения:
  1. Хората си мислят, че имат нужда от цялата информация, което е а) невъзможно и б) гаранция, че някой друг вече го е правил и е реализирал огромни печалби.
  2. Правят се големи заключения в резултат на недостатъчна информация. Твърде малкото количество информация е ОК, при условие, че не вземате важни решения, базирани на ограничено знание.
  3. Обръща се твърде много внимание на потенциални трудности и недостатъчно на ползите, в следстие от поетия риск. Хората са програмирани така, за да могат лесно да си намерят извинение пред самите себе си за решенията, които (не) вземат. Хората се страхуват от промяна.
  4. Нетърпеливи сме - предпочитаме краткосрочните резултати вместо дългосрочните цели. Големите успехи идват при хора, които имат културата да рискуват и в бизнеса, и в личния живот.
  5. Мисли се за резултатите като за абсолютни стойности и често не си даваме сметка за вероятността те да са реалистични.
Какво да очакваме от неговия бизнес мастърклас в София на 30 март?

“Предизвикателство към начина ви на мислене. Сесиите не са “7 прости начина да промените мисленето си”. По-скоро поставят въпроси като “Ако имахте този начин на мислене, какво бихте променили в бизнеса си?”

Хората си тръгват от моите сесии, мислейки си за неизследваните възможности, които имат пред себе си и бизнеса си. Показвам им го на психологическо ниво, а не с розови истории.

Участниците ще се научат да преодоляват собстените си предразсъдъци при вземането на решения - оптимизъм, песимизъм, нетърпение, нерешителност - и как да култивират начин на мислене, който в дългосрочен план ще доведе до максимизиране на ползите и по-добри резултати във всеки аспект на живота им.”

Запазете своето място за семинара на Каспър Бери в София на 30 март ТУК.