София (103 компании, над 9000 посетители):

„Нова слънчева зала, пролетно настроение, цветни щандове и много млади хора зад тях, богата семинарна програма, хубаво време и настроение, много посетители – така можем да обобщим софийското издание на "Национални дни на кариерата" 2012 г.
 
Дени
 
„Единадесетото издание на „Национални дни на кариерата” продължи добрата практика да събира на едно място представители на бизнеса и младите хора, търсещи професионална изява.  Участващите компании грабваха вниманието с атрактивни предложения за стаж и кариера, а посетителите бяха отделили време да се подготвят за срещата си с потенциални работодатели. Организираните презентации баха посетени от множество студенти, които освен, че научиха повече за компаниите, участваха в интересни работилници, на които разбраха как да бъдат по-успешни при кандидатстването за работа. Като цяло беше забавно, смислено, творческо, разчупено.”
Ани
 
 
„Тази година по-силно от миналата, ме полази усещането за безнадеждност, безпомощност, безпосочност в младите хората. Към щанда ни се насочваха добре изглеждащи хора, с подготвени автобиографии на български и на английски език. И този път не питаха „А вие какво предлагате?”, а започваха с „Търся работа, някаква работа, каквато и да е?” и в очите им наистина намирах празнота.

Когато след няколко такива поредни срещи за един предиобед, успееш да откраднеш три минути за почивка, осъзнаваш че си останал в плен на тяхното настроение. Всъщност настроението на едно поколение, отраснало в усещане за безконечна криза, и от една криза, хоп в следващата по-криза.

Това, което мина като светкавица през ума ми, беше че ние, българите, съвсем исторически сме обременени да чакаме, някой друг да каже, какво да правим.

Неизграденото „умение за предприемчивост и инициативност” е свързано с липсата на вяра, че „Всичко зависи от мен!”.

Какво можех да направя за тези няколко минути, с които разполагах на нашия щанд, където беше предвидена малка масичка за кариерно консултиране?
Нищо друго освен да започна разговора с тях от най-далеч:
  1. Да изясним, че без посока, няма как да стигнем, където и да е. Така че успявахме да установим всъщност, че всеки си има своята малка или голяма мечта и че липсата на смелост да я следват, е основната причина да се лутат измежду щандовете на „Национални дни на кариерата” без да знаят какво точно търсят.
  2. Да направим план - Как да реализираме тази мечта, какви са стъпките, по които да вървим – първо, второ.. и т.н.
  3. 1. Да намерим, кои са нашите предимства, кои са нашите силни страни, които ще ни помогнат да стигнем мечтите си.
След 20-ината минути разговор пред мен стояха съвсем други хора – по-усмихнати, по-изправени, с искрица надежда в погледа. А беше необходимо само да поговорим, да направим план за действие и да вдъхнем кураж да се тръгне по този път.

В края на двата дена на „Национални дни на кариерата” имах желание да сменя лайт-мотива на нашия щанд от „Намери си нова работа” на „JobTiger - продавач на надежда”.”
Нели


Велико Търново (19 компании, 900 посетители) и Русе (22 компании, 1000 посетители):

„На предварителните срещи във Велико Търново и в Русе почти нямаше човек с регистрация в LinkedIn. Това силно ограничава възможностите на търсещите работа да получават информация, както и да създават и поддържат мрежата си от контакти – ключов фактор в развитието на кариерата в днешно време.

От друга страна най-добро впечатление ми направиха юристите, а останалите студенти бяха доста по-слабо подготвени и плахи в общуването с компаниите. Може би като цяло и университетските кариерни центрове и медиите трябва да обръщат повече внимание на темата за кариерното развитие на младите."
Павката


Русе (22 компании, 1000 посетители):

„В Русе Форумът стартира с гайди, народни танци и хип-хоп. На хорото, редом със студентите, се хвана и областният управител на Русенска област. Създаде се приятелска и много българска атмосфера. След това студентите се впуснаха по щандовете – някои попрочели и запознати, други - да видят за какво става въпрос. Всички компании бяха много позитивни и усмихнати.”
Момчи


Свищов (26 компании, 1600 посетители):

„Пристигайки в Стопанската академия, целият град беше окъпан в слънце и във флаерите, посветени на „Национални дни на кариерата”. Залата, в която щяхме да изнесем предварителната лекция и да направим уъркшоп, се пукаше по шевовете. Имаше много интересни въпроси и най-важното – надъхани и знаещи студенти. На следващия ден студентите бяха още повече. Изключително дисциплинирани, възпитани и подготвени, те направиха силно впечатление на компаниите.”
Момчи


София

„В период на няколко години успях да се запозная с форума Национални дни на кариерата от различни гледни точки – първо като посетител, търсещ стаж за лятото, след това като изложител за фирма-участник и тази година вече като организатор в екипа на JobTiger.

Силно впечатление тази година ми направи огромният интерес от страна на посетителите, техните разностранни интереси и желания за професионална реализация. Бяха добре подготвени – с набелязани компании, които посетят, автобиографии, добре облечени и изпълнени с надежда.

Мой познат ми сподели, че досега не е виждал събрани на едно място толкова много студенти и компании, които да могат да разговарят свободно за своите бъдещи планове и стремежите си да се развиват.

Лично за мен участието (от страна на водещите компании) и посещението (от страна на студентите) на Национални дни на кариерата е повече от задължително, тъй като дава реален поглед за ситуацията на пазара на труда в момента, запознава водещите компании с проактивните млади хора и поставя начало на много нови професионални контакти.”
Жоро


„Хареса ми атмосферата на Форума – приятелска и изпълнена с ентусиазъм. Вярвам, че тази година много активни и амбизиозни студенти поставиха началото на своя кариерен път.

Хареса ми отношението на хората от бизнеса към младите – усмихнато, търпеливо и с желание консултираха и даваха информация на любопитните. Най-хубавото бе, че сред посетителите имаше не само студенти, но и утвърдени специалисти, търсещи нови хоризонти за развитие и реализация.

Беше чудесно, че повечето фирми-изложители направиха и интересни презентации, така че и по-срамежливите студенти успяха да научат за спецификата на работа и реалните възможности за растеж в България.”
Алекс


„И тази година не липсваха студенти, дошли да съберат рекламни материали и просто „гравитиращи” между щандовете.
Новото място за провеждане на Форума - Тренировъчна зала на „Арена Армеец София”, определено изигра важна роля. Компаниите го определиха като по-модерна дестинация, а залата се оказа много светла и изклюително подходяща за мащаба на форума. Щандовете също бяха по-атрактивни от миналогодишните, презентациите по-интересни и разчупени.”
Лени