JobTiger новини от месец февруари 2008 г.:
  • Национално проучване на професионалната ориентация и мотивация на студентите в България
    На 14 февруари бяха представени резултатите от първото Национално проучване на професионалната ориентация и мотивацията на студентите в България. Изследването се проведе през ноември 2007 г. и обхвана 12 477 студенти в страната.
      Сред по-важните резултати са:
    • Маркетингът, инженерните дейности и финансите са трите най-желани от студентите области за професионално развитие. Сред най-предпочитаните сектори от икономиката са: Банки и финанси; Търговия; Туризъм; Държавна администрация; Информационни технологии; Счетоводство и администрация; Образование;
    • Кариерното развитие и възможностите за допълнително обучение са сред трите водещи мотиви при избора на работодател след заплащането;
    • Повече от 80% от студентите в България са доволни от образованието, което получават, като удовлетвореността спада с течение на времето; Близо 60% от студентите в България не работят по време на обучението си. Едва 18% от обхванатите в проучването са заети с работа, която ги развива професионално. 57% от студентите не са били на стаж, а като основни причини за това се посочват "защото не се изисква" и "защото нямам информация как да си намеря стаж";
    • Половината от анкетираните биха си търсили работа в чужбина, предимно в Западна Европа. Само 43% от студентите в София и 28% от студентите в страната определят нивото си на владеене на английски език като високо. Над 85% смятат, че са добре подготвени за интервю с работодател.
    Проучването се провежда от Hewitt Associates и стратегическият им партньор за България - Мандей Инсайт, Фондация на бизнеса за образованието, с подкрепата на Американската агенция за международно развитие (USAID), Българо-американска кредитна банка АД и Ей И Ес Марица Изток 1. В провеждането на изследването се включиха активно и университетските кариерни центрове в цялата страна. МОН ще използва резултатите за актуализиране на политиките си по отношение на висшето образование.
    Вижте повече: http://www.fbo.bg/press.php?id=154

  • ФОРУМ КАРИЕРИ 2008 - Добра Кариера, Добър Живот
    През месец февруари официално стартира регистрацията на компании за участие в ежегодния форум за студентски стажове и кариера - Кариери 2008. За по-малко от три седмици 125 фирми заявиха участието си, като 110 от тях ще участват в София. Продължава регистрацията и за останалите 7 града, в които тази година ще се проведе Форума.
    Организаторите от Джобтайгър ООД и МДААР благодарят на всички компании, които подкрепят идеята за създаване на условия за развитие на младите хора в България. Очакванията на организаторите са тази година във форума да участват рекорден брой компании, като са се погрижили информацията да достигне до всеки студент.
    За пореден път Нестле България АД подкрепя Форум Кариери 2008, като е основен спонсор на събитието. Форум Кариери 2008 започва на 19 и 20 март в София, зала 6 на НДК. Останалите градове са:
    • Варна - 24 март, Фестивален и конгресен център;
    • Благоевград - 28 март, Югозападен университет;
    • Русе - 2 април, Русенски университет "Ангел Кънчев";
    • Свищов - 7 април, Стопанска Академия "Д.А. Ценов";
    • Пловдив - 14 април, Международен Пловдивски Панаир, Конгресен Център;
    • Стара Загора - 18 април, хотел "Верея";
    • Велико Търново - 21 април, Великотърновски университет "Св. Св, Кирил и Методий".
    Повече информация за програмата по градове, участващите компании и предлаганите от тях позиции и стажантски програми може да намерите тук.

  • Сертификационният курс по кариерно развитие по международната програма GCDF (Global Career Development Facilitator) променя датите на провеждане.
    Новите дати са 11, 12 и 13 април.
    Програмата е насочена към придобиване и развитие на умения за оказване на професионална подкрепа на служителите в компанията, в търсенето им на възможности за удовлетворяващо ги развитие. Освен умения за подкрепа, идентифициране на нуждите, оценка и интегриране на индивидуалните и корпоративни нужди, в програмата са включени и различни въпроси, засягащи изграждане на цялостна стратегия и програми за мотивиране, задържане и развитие на служителите, както и въпроси, засягащи професионалната етика и пазара на труда в момента.
    Желаещите да се включат могат да го направят като се обадят на тел. 02/9489 128 или пишат на и-мейл: gcdf@jobtiger.bg.
    Препоръчителна дата за записване: 14 март 2008 г.

  • 29 февруари, НДК, Общо отчетно-изборно събрание на БАУРЧР
    На 29 февруари се проведе общо отчетно-изборно събрание на Българската Асоциация за Управление и Развитие на Човешките Рерсурси. Делегатите обсъдиха и взеха решения по основни документи, свързани с отчета за 2007 и дейноста на сдружението за настоящата година. За член на Управителния съвет на БАУРЧР бе избрана Нели Христова, Мениджър ЧР на Икономедиа АД.

  • 5 февруари, Подписване на договор между БАУРЧР и МДААР по проект"БАУРЧР - ефективност и професионализъм в управлението и развитието на човешките ресурси в България", към Оперативна програма "Административен капацитет", финансиран от структурните фондове на ЕС
    Проектът беше класиран на 3-то място от общо 329 участвали в конкурса проектни предложения. Стойността му е 389 825,36 лв, а периодът на изпълнение - 18 месеца.
    Целта на проекта е укрепване на институционалния и организационния капацитет на БАУРЧР за утвърждаване авторитета на Асоциацията и осъществяване на ефективно партньорство с държавната администрация.
    Целевата група са членовете на БАУРЧР: специалисти-практици в областта на УРЧР; консултанти в областта на УРЧР; Академични преподаватели, студенти и млади специалисти в областта на УРЧР.
    За повече информация:
    Донна Пеевска, Ръководител на проекта, БАУРЧР
    тел.: (02) 950 10 90
    е-mail: dpeevska@bhrmda.bg
    www.bhrmda.bg
 
Предстоящи събития:
  • 19 - 20 март, София: Официално откриване на "Форум Кариери 2008 - Добра Кариера, Добър Живот"

  • 22 - 23 април, Пловдив, Международния икономически форум "Марица"
    Четвъртото издание на Международния икономически форум "Марица" ще се проведе на 22 и 23 април в Пловдив. Темата на тазгодишното издание е "Мобилизиране на ресурси за развитие на регионите". За участие в конферентната програма са поканени представители на правителствата и на местната власт от България, Гърция и Турция, които ще дискутират с бизнеса от региона възможностите и перспективите за регионално сътрудничество. Тази година в програмата е включена и темата за пазара на труда и нарастващият проблем, който поражда за бизнеса недостигът на квалифицирана работна ръка. Целта на организаторите е да инициират дискусия с участието на представители на държавата, на висшите учебни заведения, на работодателските организации и не на последно място на младите хора, на които предстои да си търсят работа.
    Повече за темите и програмата на форума може да намерите на адрес: http://www.forum-maritsa.org/index.php?page=lnews&newsid=58 или да се свържете с Моника Николова, ПР мениджър на Български икономически форум, Т: 0 2/ 951 52 59, М: 0889/ 787 679.
 
Полезно за вас:
  • Референтен код в обявите в www.JobTiger.bg
    За улеснение на подбора на кандидати, в обявите за свободни позиции вече има отделно поле, в което работодателите могат да поставят съответен референтен код, който е видим и за търсещите работа потребители на сайта. Полето "код" се намира в подменю "обяви за работа", а обявите могат да се сортират по него. Кодът се вижда и при поръчката на съответната обява. В подменю "Кандидати" също е добавена е колона "Код" към списъка с обяви, които също могат да се сортират. Кодът се вижда и при отваряне на списъка с кандидати и техните кандидатури.

  • Безплатни позиции на страниците на JobTiger Ltd.
    През месец март 2008 г. може да публикувате безплатни обяви в www.JobTiger.bg за специалисти с медицинско, фармацевтично и стоматологично образование, както и за специалисти с образователна степен в областта на финансите.

  • Празници през месец март:
    • 1 март, събота – Баба Марта;
    • 3 март, понеделник (неработен ден) – Ден на освобождението на България;
    • 8 март, събота – международен ден на жената;
    • 15 март, събота – Тодоровден.
 
Panta Rei ...
  • Снежана Колева поема управлениението на персонала като Мениджър Човешки ресурси на SYNOVATE. Тя ще отговаря за цялостното изграждане и внедряване на ефективна стратегия по управление на персонала, както и прилагането на политиките в тази област на компанията майка.
    Снежана Колева е бакалавър по квалификация и обучение на персонала и магистър по управление на човешките ресурси. Кариерата си започва в отдел Човешки ресурси на Каменица АД, след което поема развитието на политиките по подбор, обучение и атестация в МКБ Юнионбанк. Преди да се присъедини към екипа на SYNOVATE е отговаряла за системите на възнаграждение и придобивки на персонала в Практикер. Работила е и по програми на европейските фондове в областта на управление на човешкия капитал.
    За контакти:
    Синовейт ЕООД
    Т: +359 2 4029909
    M: +359 885 908 338
    E: Snezhana.Koleva@synovate.com.

  • Жан Вайтилингам се присъедини към екипа на МКБ Юнионбанк на позиция ръководител на отдел Обучение и развитие на персонала. Отговорностите му ще включват оптимизиране и провеждане на политиките и инструментите в областта на развитието на служителите на банката. Жан е магистър по история от СУ „Св. Климент Охридски”. Кариерата му в областта на Човешките ресурси започва от Глобул. Основно е фокусиран върху въвеждането на инструменти и системи за оценка на ефективността от обучението.
    За контакти:
    Т: +359 2 9153361
    М: +359 885 917737, +359 897 400490